کد خبر : 31202
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

پاک دستی، عدالت محوری و حرکت جهادی رویکرد دولت سیزدهم است/ ۹۷ درصد روستاهای آذربایجان شرقی از گاز شهری بهره مند شدند

پاک دستی، عدالت محوری و حرکت جهادی رویکرد دولت سیزدهم است/ ۹۷ درصد روستاهای آذربایجان شرقی از گاز شهری بهره مند شدند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم مداری، پاک دستی، عدالت محوری و حرکت جهادی ادبیات و رویکرد دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی است.

به گزارش نگاه، عابدین خرم روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان مراغه با بیان اینکه خدمتگزاری در نظام اسلامی برای مردم عبادت است افزود: مسئولیت خدمت رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر شهدا سنگین است ضمن اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره مبتنی بر ولایت فقیه به عنوان قطب نما و گفتمان اصلی آن بوده و نشات گرفته از امامت ائمه معصومین (ع) است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوی اسلامی دستاورد انقلاب اسلامی است اضافه کرد: استمرار انقلاب و نظام اسلامی در عصر حاضر فقط با حضور مردم و پشتوانه مردمی ممکن خواهد بود، چله دوم انقلاب اسلامی خیزی برای تحقق تمدن نوین و بزرگ اسلامی خواهد بود و امروز نیز نظام مقدس اسلامی دربرابر تمامی جنگ های نفودی و اقتصادی ایستاده و سرافراز است.

خرم گفت: مراغه نیز به عنوان شهری مذهبی، علمی و شهیدپرور و رزمنده خیز، حق بزرگی بر اعتلای دینی، علمی و اجتماعی میهن اسلامی داشته و مهد بزرگانی چون خواجه نصیر بوده است، برای مسئولیت شهری بزرگ چون مراغه باید کسی انتخاب می شد که ظرفیت‌های آن را بشناسد و استفاده کند چرا که ظرفیت‌های این شهر، تاریخ، پیشینه درخشان، مردم و نخبگان و فرهیختگان آن بستر مناسبی برای توسعه هستند.

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از ظرفیت جوانان متعهد و متخصص درمسئولیت‌ها و مدیریت‌ها مورد توجه قرار گرفته و کاهش برورکراسی‌های دست و پاگیر اداری با همراهی و همکاری فرماندار و مدیران اجرایی انجام شود.

خرم با اشاره به عدالت اجتماعی در زیرساخت‌های روستایی گفت: هم اکنون ۹۷ درصد از روستاهای آذربایجان شرقی از گاز سراسری برخوردار هستند و این در حالی است که پیش از انقلاب هیچ روستایی از این زیرساخت برخوردار نبوده است.

پاک دستی عدالت محوری و حرکت جهادی رویکرد دولت سیزدهم است

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: تمامی مسئولان کشور و شهرستان از وزیر تا وکیل و استاندار و فرماندار باید در برابر مسئولیت خود احساس مسئولیت کنند.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: در مدت ۲۴ سال حضور در شهرستان مراغه شاهد زحمات فرمانداران و مسئولان مختلف در این خطه بوده ام لیکن باید از هر مسئولی به اندازی امکانات و زیرساخت های موجود انتظار عملکرد داشه باشیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهوری، رئیس جمهور تمام ملت و حتی کسانی است که رای آنان نبوده است.

پورمحمدی اضافه کرد: استاندار و فرماندار نیز نباید مدیر یا مسئول طیف یا جناح خاصی باشند و از این رو باید در خدمت تمامی آحاد مردم در حوزه مسئولیت خود باشند.

 

پاک دستی عدالت محوری و حرکت جهادی رویکرد دولت سیزدهم است

فرماندار سابق مراغه نیز گفت: از اولین روز مسئولیت خود براساس تجربه‌های بیش از ۳۰ ساله خود از هشت سال دفاع مقدس تاکنون سعی کرده ام با وجود موانع و تحریم ها و کمبودها با همراهی نماینده و هدایت های امام جمعه و نیز همکاری مدیران شهرستانی برای رفع مشکلات مردم منطقه اهتمام داشته باشم.
سیدعلی موسوی افزود: در گذشته پرافتخار این شهر کتابخانه ۴۰۰ هزار جلدی وجود داشت لیکن در سال های گذشته با وجود اینکه مراغه بهشت فسیل دنیا و مرکز نجوم و دارای تاریخی پرشکوه بود، این شهرستان از نظر توسعه روستایی از قافله توسعه عقب مانده بود.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته از مجموع ۵۲ روستای فاقد گاز، ۴۹ روستا گازرسانی شده و راه دسترسی برخی از روستاهای فاقد راه، مناسب سازی شده و روستاییان از آن بهره مند شده اند.

موسوی اضافه کرد: امسال ۵۰ درصد از اعتبارات گازرسانی آذربایجان شرقی در این شهرستان هزینه شده و طرح های آب با حدود ۸۰ میلیارد تومان، برق رسانی با ۶۰ میلیاد تومان و طرح های عمران شهری با حدود ۸۰ میلیارد تومان اجرا شده یا در حال اجراست.

وی با بیان اینکه جان باختن هفت نفر در محور مراغه هشترود موجب تاثر شده است، گفت:  تخصیص اعتبار مناسب به همت کنسرسیوم بانکی می تواند زمینه ساز بهره برداری از بخش حادثه خیز این محور خواهد بود.

موسوی اضافه کرد: همچنین امسال ۳ میلیاد تومان اعتبار برای بهسازی آسفالت مقابل پادگان امام رضا (ع) و ۶ میلیارد تومان نیز برای بهسازی آسفالت محور مراغه ملکان تخصیص یافته است.

پاک دستی عدالت محوری و حرکت جهادی رویکرد دولت سیزدهم است

 

 

سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین گفت: برای خدمت رسانی موثر باید بدون توقع و منت در خدمت آحاد مردم و شهروندان باشیم، اگر مبنای عمل و خدمتگزاری اخلاص عمل باشد، در رسیدن به اهداف متعالی توسع‌های موفق خواهیم بود.

 

داود اسدیان با بیان اینکه نباید انرژی ها برای خنثی کردن همدیگر استفاده شود، اضافه کرد: همراهی و همگرایی برای توسعه و رفع مشکلات شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا برای توسعه و رفع مشکلات باید در کنار هم و با همراهی آحاد مردم و مسئولان از ظرفیت های بزرگ و موجود این شهرستان در بخش های مختلف استفاده بهینه شود.
انتهای پیام/
امتیازدهی post

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − سیزده =