کد خبر : 1646
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۲۶

نقض برجام نقاب را بار دیگر از چهره آمریکا کنار زد/ بزک‌کنندگان چهره آمریکا به خود بیایند

نقض برجام نقاب را بار دیگر از چهره آمریکا کنار زد/ بزک‌کنندگان چهره آمریکا به خود بیایند

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از افراد چهره آمریکا را بزک کرده و گمان می‌کردند آمریکا می‌تواند دوست ایران باشد، گفت: ولی نقض برجام همه این اعتقادات را فروکش کرد و به همه ثابت کرد که آمریکا دشمن ما است. به گزارش نگاه به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در همایش

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از افراد چهره آمریکا را بزک کرده و گمان می‌کردند آمریکا می‌تواند دوست ایران باشد، گفت: ولی نقض برجام همه این اعتقادات را فروکش کرد و به همه ثابت کرد که آمریکا دشمن ما است.

به گزارش نگاه به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در همایش نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گفتمان انقلابی‌گری در دانشگاه تبریز اظهار کرد: وحدت به معنای همبستگی و یکی بودن است که در ابعاد مختلف بیان می‌شود.

وی افزود: یک نوع وحدت ملی وجود دارد که در آن مشترکاتی در آرمان‌ها و آداب و رسوم دارند و وحدت دیگر وحدت دینی است که جامعه‌ای مشترکاتی نسبت به آموزه‌های آن دین و ارزش‌های از برنامه آسمانی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در اسلام تاکید فراوان بر وحدت وجود دارد، افزود: در برخی بخش‌ها تاکید فراوان بر وحدت شده یکی از آنها نیروهای مسلح و دیگری وحدت علم و دین است.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که در نیروهای مسلح باید همدلی و یک‌دستی و وحدت در مقابله سخت باشد، افزود: باید این وحدت و یک‌دستی در بین حوزه و دانشگاه ایجاد شود تا بتوان با در مقابله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ایستاد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در گذشته تاریخ توطئه‌های اسلام ستیزی فراوانی وجود داشت که از آن می‌توان به توطئه‌های دین‌زدایی و جدا کردن مردم از عرصه دیانت، محروم کردن از مراسم‌های عزاداری و کشف حجاب دوران رضا پهلوی و محمدرضا پهلوی بوده است، گفت: در آن دوران به روحانیت اجازه پیشرفت نمی‌دادند و همچنان پیشرفت علمی امروز نیز در ان دوران وجود نداشت و آنها آگاه از قدرت روحانیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اما شهدایی چون مطهری، بهشتی، مفتح بودند از علمای و مراجع تقلید بزرگی محسوب می شدند ولی ترجیح دادند به دانشگاه بیایند و وحدت بین روحانیت و دانشجویان را در زمانی که شرایط سوسیالیست حاکم بود را ایجاد کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با استناد به توصیه‌های امام راحل گفت: ایشان بر تداوم ارتباط جوانان با روحانیون تاکید داشته تا پیوند بین این دو قشر هر چه سریع‌تر محکم‌تر شود و البته این وضع بعد از دستور امام خمینی (ره) موفق عمل کرده است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه امروزه دست‌های فتنه و بیگانه دوباره می‌خواهند بین حوزه و دانشگاه فاصله بیاندازند و در راستای دین‌ستیزی، روحانی‌ستیزی و جدایی علم و دین تلاش می‌کنند.

مجتهدشبستری بیان کرد: دو نهاد حوزه و دانشگاه بسیار مقدس بوده و باید با وحدت هر چه بیشتر مقابله با بیگانگان انجام دهیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه حوزه و دانشگاه انقلابی بوده و باید انقلابی بماند، گفت: از این طریق توطئه‌های دشمنان خنثی شده ولی آنها دست از تلاش خود بر نداشته و خواستار تضعیف فرهنگ اسلامی هستند.

عضو خبرگان رهبری بر ایجاد وحدت فرامحیطی تاکید کرد و افزود: باید با تبادل نظر و کرسی‌های آزاداندیشی از نظرات این دو نهاد استفاده کرد و آن‌ها را ترویج داد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از دانشجویان و حوزویان آن طور که باید دشمن را نشناخته‌اند، گفت: دشمن شناسی از عوامل بصیرت بوده و علاوه بر آن باید توطئه و راه‌های نفوذ آن را نیز بشناسیم.

مجتهدشبستری به بد عهدی اخیر آمریکا در خصوص برجام اشاره کرد و گفت: برخی از افراد چهره آمریکا را بزک کرده و گمان می‌کردند آمریکا می‌تواند دوست ایران باشد و با اینکه جنایت‌های فاحش آمریکا در جهان را می‌دیدند ولی باز به آن اعتماد داشتند ولی نقض برجام همه این اعتقادات را فروکش کرد و به همه ثابت کرد که آمریکا دشمن ما هستند.

وی ادامه داد: افراد دوست‌دار آمریکا از حمایت خود دست بردارند و چهره اصلی و دشمنی آن با ایران را در نقض فرجام لمس کنند.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: باید شناخت ما از دشمن بیشتر شده و به معیارهای انقلاب که هم ان شجاعت، محافظه کاری است توجه کنیم و همچنان بدانیم با چه جنگ افزاری وارد عمل می شوند که برای این منظور وحدت هر چه بیشتر لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر حوزه و دانشگاه دست سر مقام معظم رهبری حرکت کنند تبدیل به بازوی اصلی ایشان خواهد شد، گفت: اگر کمی فاصله در این حرکت وجود داشته باشد که تضعیف دو نهاد ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید قدر این نعمت ها از قبیل آرامش حاکم در جامعه، رهنمودهای اقتصاد مقاومتی و آرامش بدانیم و آنها را دستورالعمل حیات بخش قرار دهیم.

مجتهدشبستری گفت: تبادل حوزه و دانشگاه افزایش یافته و باید این دو بال در راستای مقابله با جنگ نرم اقداماتی انجام دهند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 1 =