کد خبر : 8640
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۸

ضرورت مدیریت امروز، ارائه اطلاعات مستند و دقیق / رشد ۴۴ درصدی اقامت ها ثمره بهار گردشگری تبریز ۲۰۱۸

ضرورت مدیریت امروز، ارائه اطلاعات مستند و دقیق / رشد ۴۴ درصدی اقامت ها ثمره بهار گردشگری تبریز ۲۰۱۸

 نائب رئیس جامعه حرفه ای مراکز اقامتی آذربایجان شرقی، گفت: یکی از ضروریات مهم برای تمامی مدیران و روسا ارائه اطلاعات مستند و دقیق است، رونق گردشگری استان در بهار ۹۷ کاملا مشهود است. به گزارش آوای سهند بنقل از نصر، با روند رو به رشد صنعت گردشگری در جهان و توجه دولت ها به اهمیت

 نائب رئیس جامعه حرفه ای مراکز اقامتی آذربایجان شرقی، گفت: یکی از ضروریات مهم برای تمامی مدیران و روسا ارائه اطلاعات مستند و دقیق است، رونق گردشگری استان در بهار ۹۷ کاملا مشهود است.

به گزارش آوای سهند بنقل از نصر، با روند رو به رشد صنعت گردشگری در جهان و توجه دولت ها به اهمیت این صنعت در رونق اقتصادی کشورها و مناطق، ضرورت توسعه هتل های چند ستاره و هتل آپارتمان ها در حد استاندارد را دوچندان کرده، به طوری که کمبود این مراکز در جذب گردشگران تاثیر منفی داشته و موجب عقب ماندگی منطقه در این صنعت می شود.

 با توجه به اینکه در سال های اخیر شاهد تاکید ویژه دولت به تعامل با دولت ها و برقراری ارتباط با مردم کشورها به عنوان سیاست اصلی در راستای جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری بوده ایم، لذا توسعه مراکز اقامتی در سطح کشور به ویژه استان های دارای قابلیت های گردشگری از جمله آذربایجان شرقی در اولویت توجه دولت قرار گرفت است.

به اعتقاد مسئولان و فعالان حوزه گردشگری کشور، صنعت گردشگری در ایران در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و آذربایجان شرقی به خصوص کهن شهر تبریز با درج نام خود به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، در تحقق و ارتقا کیفی این امر نقش بسزایی خواهد داشت.

 هم اکنون که کهن شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی در ۷ ماه اخیر، دوران طلائی خود در حوزه گردشگری را سپری می کند، با ارتقا و توسعه ظرفیت های گردشگری خود، درصدد کسب رضایت کامل از گردشگران داخلی و خارجی است، بطوریکه با تامین زیرساخت های لازم، نوروز ۹۷، نوروزی متفاوت و پر رونق در حوزه گردشگری برای تبریز و استان بود.

 نوروز ۹۷ که به تعبیر معاون گردشگری کشور، بهار گردشگری تبریز ۲۰۱۸ محسوب می شود، با استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی همراه بود، بطوریکه طبق آمار ارائه شده  از سوی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، میزان اقامت گردشگران در شهر تبریز با رشد ۴۴ درصدی همراه بود، این در حالی است که در روزهای گذشته رئیس جامعه هتل داران آذربایجان شرقی از کاهش اقامت ها در مراکز اقامتی استان در بهار گردشگری ۲۰۱۸ خبر داد، به همین منظور، جهت اطلاع از صحت و سقم اطلاعات ذکر شده، خبرنگار نصر با نائب رئیس جامعه هتل داران استان و جمعی از هتل داران تبریز به گفت و گویی صریح پرداخت.

 “احد سمندر” نائب رئیس جامعه حرفه ای مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت مراکز اقامتی استان در نوروز ۹۷، اظهار داشت: نام کهن شهر تبریز  در سال ۲۰۱۸ به سبب تاریخ و فرهنگ اصیل خود و داشتن آثار متعدد ثبت شده در فهرست آثار ملی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بار دیگر در دفتر تاریخ جهان به ثبت رسید، به همین سبب نوروز ۹۷، نوروزی متفاوت برای گردشگران ورودی و همچنین شهروندان تبریزی بود.

 سمندر در ارتباط با تعداد مراکز اقامتی فعال شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی دارای ۳۱ هتل، ۲۵ هتل آپارتمان و ۷۲ مهمانپذیر است که از این مجموع تعداد ۱۷ هتل، ۱۶ هتل آپارتمان و ۳۳ مهمان پذیر در مرکز استان قرار دارند که در نوروز ۹۷ شاهد اشغال حداکثری این مراکز بودیم.

نائب رئیس جامعه حرفه ای مراکز اقامتی استان در ادامه ضمن اشاره به اظهارات اخیر رئیس جامعه حرفه ای مراکز اقامتی استان مبنی بر کاهش اقامت در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی، تاکید کرد: اظهارات ایشان در چند روز اخیر بسیار تامل برانگیز  است، چراکه موارد مذکور با اطلاعات و مستندات موجود مغایر بوده و صحت ندارد.

سمندر در پایان سخنان خود با انتقاد از اظهارات اخیر “کریم رسول زاده”، خواستار بررسی و مطالعه دقیق مستندات موجود و عینی وضعیت اقامتگاه های استان و میزان اقامت در این مراکز از سوی رئیس جامعه حرفه ای مراکز اقامتی شد.

“محمد آرا” مدیرکل هتل پارس ائل گلی تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار نصر، با اشاره به اینکه  فرآیند پذیرش گردشگران در هتل های پنج ستاره بنا به خدمات و  نرخ ویژه خود با سایر هتل ها متفاوت است، ادامه داد: درصد رشد اقامت و اشغال در این هتل ها معمولا ثابت نیست اما هتل های پنج ستاره تبریز در ایام نوروز و سه ماهه نخست سال ۹۷ شاهد استقبال چشمگیر گردشگران بود، بطوریکه در صد اشغال هتل پارس ائل گلی تبریز در ایام نوروز بسیار بالا بود، به جرات می توان گفت که تبریز بهاری متفاوت را آغاز کرد.

آرا ادامه داد: به سبب رویداد تبریز ۲۰۱۸، هتل ها و هتل آپارتمان های تبریز و استان رونقی تازه یافت، بطوریکه هتل پنج ستاره پارس به تنهایی  در ایام نوروز و حتی سه ماهه نخست ۹۷ شاهد افزایش رشد دو رقمی در میزان اقامت های خود بوده است.

وی با بیان اینکه رشد و میزان اقامت در هتل ها به تلاش و مشارکت مدیریت آن ها در پذیرش گردشگران نیز بستگی دارد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از موفقیت هتل ها در پذیرش گردشگران، به میزان تلاش مدیریت آن ها در مشارکت با نهاد ها و ارگان های مربوط به حوزه گردشگری وابسته است، به زبان ساده تر، هرچه مدیریت یک هتل تلاش بیشتری برای ارائه خدمات و نحوه پذیرش گردشگر داشته باشد، نتیجه مطلوب تری را در این ارتباط خواهد داشت.

محمد آرا در پایان تاکید کرد: تمامی فعالان حوزه گردشگری، به خصوص جامعه حرفه ای مراکز اقامتی همواره بر آن بوده اند که در جذب گردشگر نقش خود را به خوبی ایفا کنند، لذا اگر نتیجه مطلوبی در حوزه خود شاهد نباشیم این از قصور و عدم مشارکت خالصانه ما است.

“بهروز معالی” مدیرعامل هتل چهار ستاره تبریز نیز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز در این سه ماه که همزمان با تبریز ۲۰۱۸ بوده شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی بسیاری بوده که در این راستا میزان اقامت گردشگران دراین هتلبا افزایش چشمگیری مواجه بوده است البته در طی این مدت یکی از دلایل افت و خیز های جزئی در استان، مربوط به شرایط اقتصادی کشور است که در کل کشور فراگیر بوده و آذربایجان شرقی هم از این امر مستثنی نبود.

 “علیزاده” مدیر هتل دو ستاره سهند تبریز نیز با اعلام رضایت خود از تکمیل ظرفیت اقامتی هتل سهند در سه ماهه نخست سال ۹۷، اظهار کرد:  امسال در برخی از ایام نسبت به سال گذشته با افت پذیرش گردشگر مواجه بودیم، باید اشاره کرد که این موضوع به دلیل شرایط  اقتصادی کشور بوده و مسئله ای سراسری است که تمام کشور را پوشش داده، اما با این حال میانگین پذیرش گردشگر در سه ماهه نخست سال ۹۷ در این هتل نسبت به سالهای گذشته قابل توجه بوده است.

“جانانی” مدیر هتل سه ستاره اهراب در گفت و گو با خبرنگار نصر، اظهار کرد: در سه ماه اخیر، هتل اهراب تبریز که اغلب پذیرای گردشگران تجاری می باشد، با درصد میانگین اشغال بالای ۶۵ درصد مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه درصد اشغال هتل اهراب تبریز همیشه با افزایش مواجه بوده است، تصریح کرد: این هتل سه ستاره تبریز یکی از هتل های جدیدالاحداث با اتاق های یک و دو تخت است که در این راستا با تبلیغات و ارتباط با سایر نهاد ها در تلاش افزایش میزان پذیرش گردشگر هستیم.

جانانی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: هتل داری، صنعتی تخصصی است که لازمه آن وجود مدیریتی آگاه و تخصصی است؛ چراکه وجود یک مدیریت آماتور مانع افزایش اشغال آن مرکز اقامتی می شود.

گزارش از نویده رئوف فرد

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 12 =