کد خبر : 42949
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

اعتصاب طلافروشان تبریز وارد هفته دوم شد/صنف طلا نمی‌خواهد مالیات دهد!

اعتصاب طلافروشان تبریز وارد هفته دوم شد/صنف طلا نمی‌خواهد مالیات دهد!
در تبریز و در شهرهای دیگر ایران طلافروشان با بسته نگه داشتن مغازه های خود به قانون جدید مالیاتی و نصب پایانه‌های مالیاتی اعتراض کرده‌اند.

به گزارش نگاه؛ طلا فروشان و بازار زرگران در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به قانون جدید مالیاتی و نصب پایانه‌های مالیاتی دست به اعتصاب زده و مغازه‌هایشان را بسته نگه داشتند.

اعتصاب طلافروشان از هفته گذشته در تبریز، تهران و مشهد آغاز شد و یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طلافروشان در شهرهای اورمیه، اردبیل، زنجان و همدان نیز با بسته نگهداشتن مغازه های خود به این اعتصاب پیوستند، که بر اساس اخبار به دست رسیده از طلافروشان در اقدامی برخی از مغازه ها خصوصا در مشهد پلمپ گردیده است.

علت اصلی اعتصاب طلافروشان، اعتراض به تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون سامانه جامع تجارت است که تمام صنوف و مردم را ملزم به ثبت دارایی موجود می کند.

سامانه جامع تجارت، همه رسته های اتحادیه طلا فروشان را ملزم به ثبت موجودی طلا کرده است و تمام خریدهای طلا بین طلا فروشان و خریداران عادی با دریافت کد ملی مشتری به طور دقیق ثبت می شود و خریداران و فروشندگان مشمول پرداخت مالیات ۲۵ درصدی میگردند.

پیش تر نیز اخبار اخذ مالیات ۲۵ درصدی از معاملات طلا منجر به اعتصاب بازاریان شده بود و اعتصاب بازاریان در بسیاری از شهرهای ایران را در پی داشت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + یازده =