کد خبر : 36799
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

بزرگترین محرک توسعه مس سونگون تولید کاتد است/ مقابل مافیای مس ایستاده ایم

بزرگترین محرک توسعه مس سونگون تولید کاتد است/ مقابل مافیای مس  ایستاده ایم

مدیرعامل مجتمع مس سونگون مهم ترین محرک توسعه   مس سونگون را تولید کاتد دانست و گفت: تولید کاتد در حال حاضر صفر است ولی برنامه ریزی دقیق مجموعه تولید ۴۰۰ هزارتن  در پنج سال آتی است. مقابل مافیای صنعت مس ایستاده ایم. به گزارش نگاه آذربایجان معبود عباس زاده مدیرعامل مجتمع مس سونگون، روز چهارشنبه

مدیرعامل مجتمع مس سونگون مهم ترین محرک توسعه   مس سونگون را تولید کاتد دانست و گفت: تولید کاتد در حال حاضر صفر است ولی برنامه ریزی دقیق مجموعه تولید ۴۰۰ هزارتن  در پنج سال آتی است. مقابل مافیای صنعت مس ایستاده ایم.

به گزارش نگاه آذربایجان معبود عباس زاده مدیرعامل مجتمع مس سونگون، روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: تنها تمایز تفکر مدیریتی حاکم بر شرکت مس ایران توسعه است و اگر بتوانیم این نگاه توسعه‌ محور را همه جانبه در مس سونگون ایجاد کنیم، تمایز خود را مشخص کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمامی کنش‌گران و بازیگران اقتصادی استان موافق وضعیت فعلی مدیریتی سونگون هستند و پیشران حل مسائل شده‌اند، افزود: اکنون اعضای هیأت مدیره سونگون در تمامی بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای حاکمیت حضور جدی دارند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: مس سونگون با ۷ درصد اکتشاف رتبه شش مس جهان را تا سال گذشته به خود اختصاص داده بود و اکنون رتبه پنجم جهان را دارد در حالیکه که کشورهای دیگر در دوره‌ی دوم اکتشاف خود هستند؛ بنابراین معادن مس ما می‌توانند جایگزین نفت شوند اما وضعیت تولید خوب نیست و اکنون رتبه‌ی ۱۹ام را داریم.

وی اضافه کرد: در تمام سال‌های گذشته مافیای مس اجازه‌ی توسعه به صنعت مس را نمی‌داد و امکان پیشرفت این صنعت فراهم نمی‌شد اما اکنون، تمرکز تصمیم گیران حکومتی در این مسائل افزایش یافته و اجازه دخالت نمی‌دهند.

وی افزود: در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۶ یک میلیون تن کاتد در استان تولید شود و اکنون به ۳۰۰ هزار تن نزدیک هستیم و ۱.۶ میلیارد دلار رقم صادرات ما است که در مقایسه با کشورهای ضعیف بسیار کم است اما چشم‌انداز ملی ما تا سه میلیون تن است.

وی گفت: بزرگترین محرک سونگون، کاتد مس است. اکنون تولید کاتد نداریم و قرار است از یک میلیون تن تولید کاتد کشور، ۴۰۰ هزار تن آن در سونگون اتفاق بیافتد که سایر محرکه‌های تولید را با خود همگن و همگرا می‌کند.

وی متذکر شد: ۴ میلیارد دلار از درآمد مس سونگون از صادرات حاصل می‌شود که ۱.۵ برابر کل صادرات استان است، سعی داریم با ایجاد صنایع پایین دست در شهرک تخصصی مس این رتبه را افزایش دهیم.

مدیر مجتمع مس سونگون گفت: در سال های گذشته سعی های زیادی شد تا کل مالیات عملکرد سونگون به استان بازگردد که اکنون اتفاق افتاده است و ۲۵ درصد از عملکرد کل مس اکنون در استان است.

مدیر مجتمع مس سونگون با تاکید بر اینکه نمایندگان استان همه باهم در پیشرفت مس سونگون متحد هستند، یادآور شد: هدف ما توسعه‌ی استان است و برای مجموعه‌ی مس سونگون اهمیت دارد که من را چگونه قضاوت می‌کنند، چرا که توسعه‌ی صنعت مس و استان برای ما مهم است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 5 =