کد خبر : 8451
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۱۱

برنامه خاموشی برق در تبریز با چراغ استاندار به شرکت برق/ خاموشی های تابستان و ضرورت رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای

برنامه خاموشی برق در تبریز با چراغ استاندار به شرکت برق/ خاموشی های تابستان و ضرورت رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای

روزی که ادیسون انرژی برق را کشف کرد شاید هیچ کسی تصور نمی کرد که میزان وابستگی مردم به این کشف بسیار مهم مهندس سخت کوش آمریکایی تا بدانجا برسد که نبود آن زندگی روزانه را مختل و حتی غیر ممکن سازد.        روزی که ادیسون انرژی برق را کشف کرد شاید هیچ کسی

روزی که ادیسون انرژی برق را کشف کرد شاید هیچ کسی تصور نمی کرد که میزان وابستگی مردم به این کشف بسیار مهم مهندس سخت کوش آمریکایی تا بدانجا برسد که نبود آن زندگی روزانه را مختل و حتی غیر ممکن سازد.

برنامه خاموشی برق در تبریز با چراغ استاندار به شرکت برق/ خاموشی های تابستان و ضرورت رسیدن به 20 هزار مگاوات برق هسته ای
    

 

روزی که ادیسون انرژی برق را کشف کرد شاید هیچ کسی تصور نمی کرد که میزان وابستگی مردم به این کشف بسیار مهم مهندس سخت کوش آمریکایی تا بدانجا برسد که نبود آن زندگی روزانه را مختل و حتی غیر ممکن سازد. امروز از آن روز سالها می گذرد و دامنه  نفوذ استفاده از برق بسیار گسترده است و نعمت وجود برق در جای جای زندگیمان احساس می کنیم خصوصا در روزهایی که گرمای تابستان را با باد خنک کولرها و دیگر وسایل سرمایشی می گذارانیم.

باوجود اینکه میزان وابستگی مردم به برق روز به روز افزایش یافته اما به دلیل افزایش مصرف ها، تزاحم استفاده از این انرژی اقتصادی، مسئولین امر را به فکر برنامه های تحمیلی صرفه جویی می اندازد.

برنامه خاموشی های تابستانه سالهاست به عنوان راه حلی برای گذر از بحران کمبود برق به دلیل افزایش مصرف در دستور کار قرار گرفته است خصوصا در سالهای اخیر که وابستگی صنایع به انرژی برق دو چندان شده است و از طرفی دیگر تولید برق از انرژی های فسیلی به دلیل آلودگی های زیست محیطی بسیار گران تمام می شود و طبعا در شرایطی که برق خیلی ارزان تر از قیمت تمام شده در اختیار مشترکین قرار می گیرد برنامه ریزی برای خاموشی های مشترکین خانگی در دستور کار قرار می گیرد. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که دولت برای مدیریت این امر مهم، به همه دستگاه های خود دستورات سفت و سختی ابلاغ کرده است.

در استان آذربایجان و شرقی و تبریز که صنایع مختلف ریز و درشت وجود دارند استفاده از انرژی برق یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه صنعتی به شمار می رود. بر مبنای همان نکته که ذکر شد مسئولین استان هم برای عبور از بحران کمبود برق برنامه ی خاموشی های مشترکین خانگی در شهر تبریز چراغ خاموش آغاز کرده اند.  گویا با چراغ استاندار به مدیران شرکت برق در تبریز خاموشی های مشترکان در تبریز به مرحله اجرا وارد شده است . استاندار که ظهر امروز به شهرک شهید سلیمی سفر کرده در حاشیه بازدید خود از واحدهای این شهرک صنعتی گفته است:« اکنون عصر حمایت از واحدهای تولیدی و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است، ما باید با تمام قوا از صنعت استان حمایت کنیم؛ برای مثال اگر در صورت کمبود برق شهرک برق منازل را قطع کنیم بهتر از آن است که برق کارخانه را قطع و کارگران را بیکار کرده و صنعت را تعطیل کنیم چون با این قطعی تولید استان و در آمد یک سرپرست خانواده قطع می‌شود»

در همین زمینه  ظهر امروز، دقایقی پس از قطعی برق در منطقه  چهار راه لاله، تعدادی از مخاطبان تبریزبیدار خواستار بررسی این مووضع شدند که خبرنگار تبریزبیدار پس از پرسجو از مرکز حوادث و اتفاقات شکرت تبریز موضوع را جویا شد که اپراتور، قطعی با برنامه را علت این امر بیان کرد!این در حالی است که پیش از این اطلاع رسانی در این خصوص صورت نگرفته بود که همین امر مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است که لزوم اطلاع رسانی پیش از موعد را می رساند. اما آیا همه چیز با خاموشی و مدیریت مصرف حل می شود؟

با توجه به اینکه کشور ما در مسیر پیشرفت قرار گرفته استفاده از تولید بیش از پیش  انرژی برق به عنوان یکی از زیر ساخت توسعه باید در دستور کار قرار گیرد که رهبر انقلاب با دور اندیشی هم این مساله را در چند نوبت با عنوان برنامه ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگا وات انرژی هسته ای به مسئولین تذکر داده اند. که بالطبع با تامین انرژی برای صنایع، مشترکان خانگی همچون کشورهای پیشرفته شاهد خاموشی نخواهند بود.

خاموشی های تابستان که در سالهای اخیر گاه و بیگاه زیاد شده، ضرورت برنامه ریزی مسئولین برای دستیابی برای رسیدن به ۲۰ هزار مگا وات برق هسته ای را دو چندان می کند. همان انرژی هسته ای که دشمنان به بهانه های واهی، دانش و استفاده از آن را برای ما محدود کرده اند که البته با پشتبانی مردم از این دستاورد ملی می توان دولت را برای حرکت در ریل استفاده از انرژی هسته ای بیشتر ترغیب کنند.

تبریزبیدار/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + هشت =