کد خبر : 32640
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

نخبگان می‌توانند با ارائه راهکار در تسریع اقدامات مختلف موثر باشند

نخبگان می‌توانند با ارائه راهکار در تسریع اقدامات مختلف موثر باشند

شهردار تبریز گفت: نخبگان دید بازتری نسبت به حوزه تخصصی خود دارند و می توانند با ارائه راهکار و پیشنهاد، در تسریع اقدامات مختلف موثر باشند.

به گزارش نگاه، یعقوب هوشیار امروز در جمع نخبگان فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی منطقه ۶ تبریز اظهار کرد: لازمه اول نخبگی، علاقه‌مندی و عشق به فضای کاری در همه حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی است.

وی ادامه داد: فضای نخبگی، فضای درآمدی و مالی و اعتباری نیست، البته شاید استثناهایی وجود داشته باشد.

شهردار تبریز با بیان اینکه تنها عشق و علاقه است که نخبگان را در مسیر خود به حرکت وا می‌دارد، تصریح کرد: این جلسات بیشتر جهت آشنایی با ظرفیت‌های نخبگان در حوزه شهری است که امیدوارم در آینده بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی یادآور شد: نخبگان دید بازتری نسبت به حوزه تخصصی خود دارند و می توانند با ارائه راهکار و پیشنهاد، در تسریع اقدامات مختلف موثر باشند.

هوشیار تاکید کرد: زمینه اصلی نخبگی آموزش است. در واقع تداوم و استمرار آموزش منجر به نخبگی می‌شود.

وی اضافه کرد: حوزه اقتصادی نیز همینطور است و موفقیت فعالان اقتصادی در سایه تلاش است.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت معرفی نخبگان به جامعه، تصریح کرد: حتما در سایت‌های خبری شهرداری نخبگان شهر را باید معرفی کنیم. تنها روش برای معرفی الگوها همین روش است. حتی برنامه تلویزیونی تبریزیم که دو روز است شروع شده، می‌تواند محلی برای معرفی نخبگان شهری باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دومین حوزه بهره‌گیری از توان نخبگان در بحث آموزش است. هر منطقه می‌تواند دوره‌ای برگزار کرده و از نخبگان منطقه بخواهد تا کودکان و نوجوانان را آموزش دهند.

هوشیار تاکید کرد: گاهی دیده شده که نوجوانان و جوانان ما با استعدادهای ناب در مسیر درستی قدم نگذاشته‌اند، اما با آموزش و پرورش استعدادها، می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی افزود: معرفی صنایع مختلفی که داریم می‌تواند منجر به رشد و توسعه آن صنعت شود و برای ما نیز مفید است.

شهردار تبریز بیان کرد: می‌توانیم دستاوردهای نخبگان شهری را در قالب نمایشگاه‌های تخصصی معرفی کنیم و مسیر طی شده افراد در این نمایشگاه‌ها به شهروندان معرفی شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + شانزده =