کد خبر : 5100
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

فقر مطلق تا چند سال آینده از کشور ریشه‌کن می‌شود

فقر مطلق تا چند سال آینده از کشور ریشه‌کن می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کشور در حال حاضر از چهره فقر مطلق نجات پیدا کرده است و تا چند سال آینده به طور کامل ریشه‌کن می‌شود. به گزارش نگاه اسماعیل جبارزاده در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بناب، با بیان اینکه این شهرستان از شهرستان های امن و فعال در امور

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کشور در حال حاضر از چهره فقر مطلق نجات پیدا کرده است و تا چند سال آینده به طور کامل ریشه‌کن می‌شود.

فقر مطلق تا چند سال آینده از کشور ریشه‌کن می‌شود

به گزارش نگاه اسماعیل جبارزاده در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بناب، با بیان اینکه این شهرستان از شهرستان های امن و فعال در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: تکالیف سند تدبیر توسعه شهرستان بناب بیش از میزان پیش بینی شده تحقق یافته است.

وی گفت: دولت یازدهم با وجود امکانات محدود و با دست خالی در مقایسه با سال های قبل کارنامه موفقی در این شهرستان داشته و چون هدف مسئولان، قصد قربت بوده است خیر و برکت الهی نیز شامل حال این شهرستان شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان در این شهرستان در حال کار و تلاش برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: در کنار همه مزیت ها و ویژگی های این شهرستان، امروز باید بناب را شهر کار و تلاش بنامیم.

وی افزود: شهرستان بناب در بحث اقتصاد مقاومتی، شاگرد اول استان است، چون مسئولان این شهرستان باور دارند که اوامر رهبری در این خصوص هم وظیفه اداری و هم تکلیف شرعی است.

جبارزاده اضافه کرد: در بخش صادرات نیز همه زیرساخت‌ها در شهرستان بناب فراهم است و تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان این شهرستان شایسته قدردانی است.

وی با بیان اینکه طرح های کشاورزی نیز در این شهرستان سرعت خوبی دارد، افزود: جا دارد که طرح های موجود باز هم سریع تر اجرا شوند تا کشاورزان برای کشت و زرع دچار وقفه نشوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ریشه کنی فقر مطلق از اهداف دولت دوازدهم است، گفت: شور در حال حاضر از چهره فقر مطلق نجات پیدا کرده است و تا چند سال آینده به طور کامل ریشه‌کن می‌شود.خوشحالیم که امروز روستاییان ما از همان امکانات و رفاهی که در شهرها هست برخوردار هستند و امیدوارم هر روستا به یک واحد تولیدی تبدیل شود.

وی در خصوص درخواست نماینده مردم بناب در مجلس برای ارتقای فرمانداری بناب به فرمانداری ویژه، گفت: البته این موضوع مربوط به خود نمایندگان است که باید تصویب کنند؛ اما من معتقدم که فرمانداری ویژه فقط یک عنوان است و شهرستان بناب شاخص هایی دارد که آن را از دیگر شهرستان ها متمایز می کند.

جبارزاده گفت: مطمئنیم که هر سرمایه گذاری در شهرستان بناب به اندازه چند برابر بهره وری و ارزش افزوده دارد و از این رو توجه ویژه به شهرستان بناب ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکایک مردم این شهرستان، کارآفرین هستند، گفت: نرخ بیکاری صفر در بناب به معنی ویژه بودن این شهرستان است و نشان می دهد که جوانان این شهرستان به انتظار استخدام دولتی ننشسته اند.

جبارزاده گفت: قطعا با اجرای طرح های جدید کشاورزی و شبکه های آبیاری تحت فشار، فرصت های جدید شغلی در این شهرستان ایجاد خواهد شد و از سازمان جهاد کشاورزی می خواهم که در پذیرش متقاضیان اصلاح روش آبیاری هیچ محدودیتی در این شهرستان قائل نباشد.

وی با بیان اینکه از افزایش درآمد کشاورزان حمایت می کنیم، گفت: البته قرار نیست این کار با افزایش سطح کشت صورت بگیرد، بلکه علاقه مندیم با افزایش بهره وری در سطح زیر کشت و توسعه کشت گلخانه ای تحقق یابد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 17 =