کد خبر : 30964
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

شورا در جریان انتصابات شهردار نبود

شورا در جریان انتصابات شهردار نبود

عضو شورای شهر تبریز گفت: در انتصاب های شهردار شورا از جریانات بی خبر است، شهردار با شورا ارتباط منطقی برقرار نکرده است.

به گزارش نگاه، “علیرضا نوای باغبان” در جلسه فوق العاده علنی امروز صبح شورای کلانشهر تبریز در رابطه با بررسی استیضاح شهردار بعنوان اولین موافق استیضاح، گفت: در قانون اساسی ده اصل در حوزه شورا ها ذکر شده است، طبق قانون برای شورای شهر ۳۴ وظیفه شمرده شده است.
وی ادامه داد: اهمیت موضوع شهردار به اندازه ای مهم است که بعنوان اولین مسئولیت شورای شهر است.
باغبان گفت: ادامه خدمت شهردار توسط شورا می‌تواند مطرح و استیضاح طبق قانون انجام شود، قانون رای دو سوم را برای استیضاح آورده است که باید اعضای شورای شهر آن را تشخیص دهند.
عضو شورای شهر تبریز گفت: شورا های قبلی نشان می دهد که انتخاب شهردار سریع و برکناری و استیضاح به راحتی نشده است، کاش بررسی عملکرد شهردار تبریز برعکس این می شد.
وی تاکید کرد: اینکه امروز شورای شهر به استیضاح رسیده بدلیل عملکرد چند ماهه شهردار است.
وی افزود: علی رغم دوستی با آقای رنجبر، استیضاح ربطی به مسائل دوستی ندارد و فقط بدلیل شهرمان است و باید عدل و انصاف را رعایت کنیم و عملکرد واقعی را ببینیم، در این مدت شورای شهر ابعاد مختلف را بررسی و قابل تدوام ندیده است.
وی اضافه کرد: فرصت ما برای خدمت به مردم خیلی کم است، چیزی نشده است هنوز نصف سال تمام شده است، ادامه روند را امیدوارانه و به نفع شهر نمی‌بینیم.
باغبان گفت: در این مدت استیضاح حواشی مطرح شده است که خوشایند شهر و شورا نیست، واقعيت اين است که شورا به این جمع بندی رسیده و در این مدت خدمت آقای رنجبر در جابجایی سطح نیرو ها عزل و نصب ها به اندازه ای انگیزه ها را از بین برده که شورا نیز از این بی خبر است.
وی تصریح کرد: در نصب های شهردار شورا از جریانات بی خبر است، شهردار با شورا ارتباط منطقی برقرار نکرده است.
باغبان گفت: شهردار رابطه اش را با شورا دقیق تنظیم نکرده است اکنون در نقطه ای هستیم که شهردار را خود محور و شورا را در حاشیه می بینیم.
وی اضافه کرد: آقای شهردار در جلسه قبل اعلام کردند که من اینچنین هستم میتوانید استیضاح کنید و آقای شهردار نیز به این نتیجه رسیده اند که نمی‌توانند با شورا تعامل کنند.
وی در پایان گفت: علی رغم اینکه سیاست گذاری شورا این بود که از نیرو های خود شهردار استفاده کند اما آقای شهردار نیرو های بیرون از شهرداری و بر خلاف رویه قانونی نصب کرد، کوچکترین امیدی برای پیشرفت شهر با این روند نمی‌بینیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =