کد خبر : 30420
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز منحل شد/ تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی شهری

شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز منحل شد/ تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی شهری

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بند اول لایحه شهرداری مبنی بر انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز تصویب و پیشنهاد کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک را مبنی بر تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی شهری به تصویب رساندند.

به گزارش نگاه، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز، اعضای شورا در خصوص انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری رای موافق داده و در ارتباط با بند دوم لایحه شهرداری مبنی بر ادغام شرکت‌ بهره‌برداری قطار شهری با سازمان قطار شهری تبریز، مخالفت کردند.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز درباره طرح این لایحه در کمیسیون عمران و ترافیک گفت: نارضایتی مردم موجب بازنگری در اساسنامه شرکت بهره‌برداری شده است که پیشنهاد شهرداری انحلال شرکت و ادغام آن در معاونت سازمان قطار شهری بود.

روح‌الله رشیدی تصریح کرد: این لایحه در کمیسیون عمران به بحث گذاشته و جوانب امر بررسی شد و در نهایت مقرر شد که چون اساسنامه قطار شهری قدیمی و برای بیست سال پیش است، اعضای کمیسیون بر عدم کارایی شرکت بهره‌برداری در اساسنامه مترو رأی دادند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تنها به انحلال شرکت بهره‌برداری و تاسیس سازمان حمل و نقل ریلی شهری رای دادند که شرکت بهره‌برداری نیز ذیل معاونت بهره‌برداری این سازمان قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری نیز در این باره گفت: اساسنامه سازمان حمل و نقل ریلی را تصویب و به وزارت کشور فرستادیم و آنها نیز قبول کرده و به ما ابلاغ کردند و از نظر قانونی باید دنبال اجرای این ابلاغیه باشیم.

وی افزود: می‌توانیم با اجرای ابلاغیه وزارت کشور، سازمان حمل و نقل ریلی شهری را تاسیس کنیم و در بودجه نیز با لحاظ اصلاحاتی می‌توان سازمان حمل و نقل ریلی شهری را در نظر گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز شورای شهر تبریز گفت: مزایا و معایب ادغام شرکت بهره‌برداری در سازمان مترو در قالب جزوه‌ای تقدیم همکاران شورا شده است.

حجت الاسلام رسول برگی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی، صرفه‌جویی در منابع، پاسخگویی واحد از جمله محاسن این ادغام هستند.

در ادامه جلسه، پیشنهاد کمیسیون عمران مبنی بر ایجاد سازمان حمل و نقل ریلی و فعالیت بر اساس اساسنامه این این سازمان به تصویب اعضای شورا رسید.

انتهای یپام /

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − یک =