کد خبر : 7971
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۱۲

سهم بلال فروشی ها و پخله فروش ها از تبریز ۲۰۱۸ چیست؟

سهم بلال فروشی ها و پخله فروش ها از تبریز ۲۰۱۸ چیست؟

اصفهان با چهار چرخ های یخ در بهشت فروشش در چهل ستون و میدان نقش جهان زیباست، شیراز با فالوده فروش های کنار خیابانش زیباست و خوزستان با فلافل فروشی های سه راه خرمشهر، لشگر آباد و کنار کارون زیباست و تبریز هم با هم بلال فروشی ها و چرخ های پخله فروشی و یرآلما

اصفهان با چهار چرخ های یخ در بهشت فروشش در چهل ستون و میدان نقش جهان زیباست، شیراز با فالوده فروش های کنار خیابانش زیباست و خوزستان با فلافل فروشی های سه راه خرمشهر، لشگر آباد و کنار کارون زیباست و تبریز هم با هم بلال فروشی ها و چرخ های پخله فروشی و یرآلما یومورتاهایش زیباست.

سهم بلال فروشی ها و پخله فروش ها از تبریز 2018 چیست؟
    

 

چند شب پیش بعد از پیاده روی چند دقیقه ای در پارک ائل گلی مثل همیشه سری هم به بلال فروشی های اطراف پارک زدیم، لنگه بلال های تبریز را کمتر میشود پیدا کرد. اصلا به نظرم ائل گلی بدون خوردن بلال معنی ندارد. بگذریم از فواید و مضراتش.

برخلاف همیشه این بار کلی گشتم تا بلال فروش پیدا کنم، انگار اعتصاب بود، مسیری که محل بساط ۲۰، ۳۰ بلال فروش بود قبلها، فقط به زور یک وانت پیدا کردم و بلال خریدم
جویای بقیه دوستان و همصنفانش شدم.

گفت اینجا بساط همه را جمع می کنند و شکر کن که من هم اینجا بودم وگرنه باید دست خالی می رفتی، می بینی ماشینم هم روشن است تا اگر سراغم آمدند بتوانم از دستشان فرار کنم.

ماموران شهرداری را می گفت، گویا به خاطر ۲۰۱۸ دستفروشی اطراف و نزدیک ائل گلی و دیگر مکانهای اینچنینی را ممنوع کرده اند و آن طور که میگفت پشت پارک، محل نامناسب و خارج از تردد را به بلال فروشان مشهور ائل گلی اختصاص داده اند که مشتری نمی آید و نمی صرفد.

با یک تصمیم حالا کار ۴۰، ۵۰ نفر را که هر کدام نان آور خانواده ای بودند را مختل کرده اند.

نمی دانم این تبریز ۲۰۱۸ بی صاحب  قرار است چه گُلی به سر مردم بزند، همه جای دنیا توریست جذب می کنند تا کار و کاسبی مردم رونق پیدا کند اما در تبریزمان به نام جذب توریست شوی تبلیغاتی برای خودشان راه انداخته اند و کار و کاسبی مردم را مختل می کنند.

همین اصفهانی که الگوی جذب توریست در کشور شده هم دست فروش دارد، زیاد هم دارد.

اصلا اصفهان با چهار چرخ های یخ در بهشت فروشش در چهل ستون و میدان نقش جهان زیباست، شیراز با فالوده فروش های کنار خیابانش زیباست و خوزستان با فلافل فروشی های سه راه خرمشهر، لشگر آباد و کنار کارون زیباست و تبریز هم با هم بلال فروشی ها و چرخ های پخله فروشی و یرآلما یومورتاهایش زیباست.

البته هیچ یک از اینها منافاتی با ساماندهی دستفروشان که مسئولین  شهری تبریز وعده اش را داده اند،ندارد.  ایجاد بازارهای محلی برای دیگر صنوفدستفروشی ها که در بیشتر شهر های بزرگ کشور هم مرسوم است میتواند یکی از راه حل ها باشد.

متاسفانه برخی مسئولین شهر ما شبیه خانواده فخر فروشی شده اند که وقتی مهمان دارند اصالتشان را گم می کنند و کلی هزینه می کنند تا برای مهمانهایشان افه بیایند.

عزیزان مسئول بگویید این جماعت دست فروش که اکثرا هم از حاشیه شهرند کجای تبریز ۲۰۱۸ قرار دارند؟

حمید شیرازی

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + هفده =