کد خبر : 6750
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۳۳

سریال غربت «ائو» در خانه

سریال غربت «ائو» در خانه

سریال ادامه دار غربت «ائو» در استان از عدم اکران این فیلم در جشنواره فجر سال ۹۵ آغاز شد و در ادامه به عدم اکران این فیلم در سینماهای تبریز کشیده شد و در انتها امروز شاهد هستیم که این فیلم با وجود اکران ویژه در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن با استقبال سرد روبرو شده

سریال ادامه دار غربت «ائو» در استان از عدم اکران این فیلم در جشنواره فجر سال ۹۵ آغاز شد و در ادامه به عدم اکران این فیلم در سینماهای تبریز کشیده شد و در انتها امروز شاهد هستیم که این فیلم با وجود اکران ویژه در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن با استقبال سرد روبرو شده است.

سریال غربت «ائو» در خانه
   

تشویق و تحسین به عنوان یک شاخصه ی رفتاری در تداوم تلاش های صورت گرفته برای خلق اثری هنری، علمی و ورزشی نقش به سزایی دارد که از یک سو هم باعث دلگرمی خالق یا خالقان اثر یا واقعه دارد و هم از سوی دیگر نشان دهنده میزان توجه افراد یک جامعه به موفقیت های همنوعان خود است. در همین جهت بحث حضور و توجه افکار عمومی در شکست یا پیروزی اهمیت ویژه دارد. به عنوان نمونه ملموس حضور همیشه تیم فوتبال تراکتورسازی در رقابت های های مختلف داخلی و خارجی مدیون تماشاگرانی است که این تیم را حمایت کرده اند و به عنوان قطب سوم پرطرفدار فوتبال ایران معرفی نموده اند.

در این راستا با وجود نمونه های موفق شاهد هستیم که برخی هنرمندان با کم لطفی مردم و مسئولین روبرو می شود. بحث بر سر فیلم «ائو» ساخته ی کارگردان نام آشنای تبریزی اصغر یوسفی نژاد است. فیلمی که به عنوان اولین فیلم شاخص با دیالوگ های زبان ترکی آذربایجانی توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره بین الملل فجر در سال ۹۶ را از آن خود کند. جدای از محتوای فیلم که قطعا مثل هر فیلم دیگری بر آن نقد وارد است اما کم توجهی به این فیلم که اتفاقا در تبریز هم ساخته شده بود در نوع خود کم نظیر است. سریال غربت «ائو» در خانه از عدم اکران این فیلم در جشنواره فجر سال ۹۵ آغاز شد و در ادامه به عدم اکران این فیلم در سینماهای تبریز کشده شد و در انتها امروز شاهد هستیم که این فیلم با وجود اکران ویژه در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن با استقبال سرد روبرو شده است.

مساله از آنجا که می تواند سنگ بنای فیلم ها و آثار هنری دیگر با استفاده از یکی از مهمترین مولفه های فرهنگی  این دیار یعنی زبان ترکی آذربایجانی باشد قابل تامل است. متاسفانه با وجود دغدغه ی  میان مردم منطقه آذربایجان در توجه به زبان ترکی آذربایجانی، عدم استقبال از این گونه آثار  دلسردی هنرمندان در خلق آثار بدین گونه از یک سو  و بی تفاوتی جامعه به این موفقیت ها و اتفاقات را به دنبال دارد تا جایی که دغدغه ی توجه به زبان ترکی را دغدغه ای زبانی  تا واقعی جلوه می دهد. چندی پیش هم در جشنواره موسیقی شبهای تبریز هم که با اجرای برخی گروه های موسیقی ترکی آذربایجانی برگزار شد برخی مدعیان حمایت از موسیقی آذربایجانی که ادعایشان گوش فلک را کر کرده در این جشنواره حضور نداشتند.

به هر حال امروز آثار هنری همچون «ائو» نیازمند توجه مردم است چرا که حضور مردم نقش ویژه در تداوم راه هنرمندان دارد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 1 =