کد خبر : 8490
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۴۷

توزیع ارز دولتی رانت دولتی ایجاد می‌کند/ باید دلار را به واردکنندگان کالاهای اساسی می‌دادند/ با یک بخشنامه ساده می‌شد از خرید چندین هزار سکه توسط یک نفر جلوگیری کرد

توزیع ارز دولتی رانت دولتی ایجاد می‌کند/ باید دلار را به واردکنندگان کالاهای اساسی می‌دادند/ با یک بخشنامه ساده می‌شد از خرید چندین هزار سکه توسط یک نفر جلوگیری کرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هشتم از توزیع ارز دولتی میان واردکنندگان کالاهای غیرضروری و ایجاد رانت‌خواری انتقاد کرد. به گزارش آوای سهند ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مجمع نیروهای انقلاب تبریز با تاکید بر اینکه رسالت نیروهای انقلاب برای دفاع از اصل نظام و انقلاب سنگین است، با اشاره

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هشتم از توزیع ارز دولتی میان واردکنندگان کالاهای غیرضروری و ایجاد رانت‌خواری انتقاد کرد.

به گزارش آوای سهند ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مجمع نیروهای انقلاب تبریز با تاکید بر اینکه رسالت نیروهای انقلاب برای دفاع از اصل نظام و انقلاب سنگین است، با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کنونی جامعه از سوءمدیریت دولت‌مردان انتقاد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: بی‌تدبیری دولت در حل مشکل ارزی محرز می‌باشد، تک نرخی کردن ارز و تخصیص ارز دولتی برای کالاهای غیرضروری در شرایطی که تفاوت زیادی بین ارز دولتی و ارز آزاد وجود دارد، امری معقول و مقبول نیست و بی‌‌‌شک در این صورت رانت خواری شکل می‌گیرد کما اینکه اینطور شد.

معاون رئیس‌جمهور دولت دهم با اعلام اینکه در دولت‌‌های پس از انقلاب و حتی در دوران سخت دفاع مقدس برای مشکلات ارزی راه‌‌هایی تجربه شده بود، متذکر شد: دولت فعلی آشکارا راه‌های غلط را پیش گرفت و به تجربه‌ها اعتنا نکرد.

وی تاکید داشت: ارز باید برای امور مختلف طبقه بندی شود و  ارز دولتی در کنار ارز شناور معنا و مفهوم پیدا می‌کند، با ارز دولتی، رانت دولتی شکل می‌گیرد و این یعنی بی‌عدالتی محض!

این فعال سیاسی صاحب‌نام آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت فعلی تجربه‌های طی شده در دولت‌های قبل را نقض و در نتیجه مشکلات عمده‌ای به وجود آورد، اذعان کرد: انتشار لیست شرکت‌های خریدار به‌واسطه ارز دولتی پاک کردن صورت مسئله است؛ باید روند ناصحیح را اصلاح و ارز دولتی را فقط به کالاهای اساسی و بهداشتی و مواد اولیه تولید البته با کنترل و نظارت کافی تخصیص داد.

وی یادآور شد: یک بخشنامه‌ی ساده و محدود کردن خرید سکه، بستر برای رانت دولتی و خرید چندهزار سکه توسط یک جوان ۳۱ ساله را مسدود می‌کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در پایان بیان داشت: اراده آمریکا این است که در زمینه‌های ارزی و مسایل اقتصادی مشکلاتی ایجاد کند، دولت باید برنامه‌‌های درست، جدی و عملیاتی داشته باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 11 =