کد خبر : 31653
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

آذربایجان‌شرقی نیازمند چابک‌سازی نظام مدیریت برنامه‌ریزی است/ ضرورت بازمهندسی در توزیع منابع آذربایجان‌

آذربایجان‌شرقی نیازمند چابک‌سازی نظام مدیریت برنامه‌ریزی است/ ضرورت بازمهندسی در توزیع منابع آذربایجان‌

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه نیازمند انسجام و چابک‌سازی نظام مدیریت برنامه‌ریزی استان هستیم، گفت: بازمهندسی در توزیع منابع و اعتبارات و شناسایی پروژه‌های اولویت‌دار و تأثیرگذار در رشد اقتصادی همچنین هماهنگی موثر و گام‌به‌گام نظام برنامه‌ریزی استان با معاونت اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی استان مورد انتظار است.

به گزارش نگاه، عابدین خرّم امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ثبات اقتصادی و رشد اقتصادی، سیاست کلان و جهت‌گیری اصلی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور است، اظهار داشت: سهم استان آذربایجان‌شرقی در حوزه رشد اقتصادی، ۷.۸ درصد تعیین شده است که راهکارهای تحقق این مهم و برش شهرستانی آن باید مشخص شود.

 وی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی در راستای ثبات و رشد اقتصادی گفت: با وجود تعداد بالای پروژه‌های عمرانی در دست اجرا و افزایش هزینه‌های جاری همچنین مصرف بی‌رویه در بخش‌های مختلف، رشد اقتصادی با چالش مواجه خواهد شد که برای این منظور لازم است سیاست‌های خود را اصلاح کنیم.

 خرّم با اشاره به تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری استان، بیان داشت: این ستاد باید به اتاق فکر رشد اقتصادی تبدیل شود و از نظرات کارشناسی همه بخش‌ها به‌ویژه اساتید دانشگاهی نیز بهره ببریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر جذب ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد، تصریح کرد: از این مبلغ، ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل ارتقاء بهره‌وری و ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری و تسهیلات بانکی باید تأمین شود و مابقی آن مربوط به منابع و اعتبارات عمومی استان است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند انسجام و چابک‌سازی نظام مدیریت برنامه‌ریزی استان هستیم، افزود: بازمهندسی در توزیع منابع و اعتبارات و شناسایی پروژه‌های اولویت‌دار و تأثیرگذار در رشد اقتصادی همچنین هماهنگی موثر و گام‌به‌گام نظام برنامه‌ریزی استان با معاونت اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی استان مورد انتظار است.

خرّم از دستگاه‌های نظارتی استان هم خواست با شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی، در تحقق رشد اقتصادی استان نقش‌آفرینی کنند.

در این جلسه گزارش محورهای ده‌گانه تأثیرگذار در تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد و تعیین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آن ارائه و در خصوص راهکارهای تحقق این هدف بحث و تبادل نظر شد.

ارائه گزارش ارزیابی عملکرد تعدادی از دستگاه‌های استانی از جمله دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها و بررسی و تصویب ۱۲ مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان از دیگر موضوعات این جلسه بود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 17 =