کد خبر : 35300
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

لیگ برتر فوتبال؛

توقف خانگی تراکتور با اشتباه بزرگ داوری/ حق به حقدار نرسید!

توقف خانگی تراکتور با اشتباه بزرگ داوری/ حق به حقدار نرسید!
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال کشور با توقف خانگی تراکتور مقابل ملوان بندرانزلی در سایه اشتباه داوری آغاز شد.

به گزارش نگاه، تیم فوتبال تراکتور در روزی ‌که گروه داوری مسابقه یک گل سالم این تیم را به اشتباه آفساید اعلام کرد، در دیدار با میهمانش ملوان بندرانزلی با تساوی یک بر یک متوقف شد تا ۲ امتیاز خانگی را از دست بدهد.

این دیدار در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) با قضاوت مهدی سیدعلی در ورزشگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی – بنیان دیزل سابق – تبریز آغاز شد.

هنوز چند دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که محمد عباس‌زاده روی حرکت و پاس دیدنی ریکاردو آلوز توانست دروازه ملوان را باز کند اما با توجه به اینکه مهاجم تراکتور در موقعیت آفساید قرار داشت، این گل مردود شد.

تراکتوری‌ها که محمدرضا اخباری سنگربان شماره یک و کاپیتان ملی‌پوش خود را در اختیار نداشتند و با وعده قربان بردیف با آرایش تهاجمی وارد زمین شده بودند، چند دقیقه بعد با شوت گوستاوو واگنین دروازه حریف را تهدید کردند ولی این شوت در چارچوب نبود.

در دقیقه ۲۹ سرخ‌پوشان تراکتور با استفاده از یک ضربه شروع مجدد به گل رسیده و یک بر صفر پیش افتادند. محمد آقاجان‌پور زننده این گل بود که روی ارسال دقیق ریکاردو آلوز و بالاتر از همه بازیکنان با ضربه سر موفق شد توپ را با تور دروازه سفیدپوشان میهمان آشنا کند.

اما ۱۰ دقیقه بعد یک خطای پنالتی کار دست میزبان داد و رشته‌های این تیم را پنبه کرد. حجت‌ حق‌وردی، مدافع ملی‌پوش تراکتور که برای زدن ضربه سر به هوا بلند شده بود، روی مهاجم ملوان خراب شد که داور در این صحنه سوت خود را به صدا درآورده و به سود نماینده انزلی اعلام پنالتی کرد.

سجاد بازگیر پشت ضربه پنالتی ملوان ایستاد و با اینکه جهت حرکت او را مهدی حقیقت، سنگربان امروز تراکتور درست تشخیص داده بود ولی این پنالتی تبدیل به گل شد تا دو تیم در پایان نیمه اول با تساوی یک بر یک به رختکن بروند.

شاگردان قربان بردیف که نمی‌خواستند در این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهند در نیمه دوم شکل تهاجمی‌تری به خود گرفتند و حتی در دقیقه ۶۱ به گل دوم رسیدند اما گروه داوری در یک تصمیم بحث‌برانگیز و البته اشتباه این گل را مردود اعلام کرد.

گل سالم تراکتوری‌ها توسط گوستاوو واگنین به ثمر رسید و درحالی از سوی داور آفساید گرفته شد ‌که تصاویر آهسته نشان می‌داد مهاجم تراکتور روی ضربه رو به عقب مدافع ملوان دروازه بندرنشینان را گشوده و تصمیم گروه داوری مبنی بر رد گل اشتباه بوده است.

عجیب‌تر اینکه هیچ دلیلی برای اعلام آفساید نیز وجود نداشت چراکه وینگر برزیلی تراکتور از آخرین مدافع ملوان عقب‌تر بود و هرگز در موقعیت آفساید قرار نداشت.

نماینده پرطرفدار فوتبال آذربایجان بعد از این اشتباه داوری با وجود تلاش زیاد نتوانست دروازه انزلی‌چی‌ها را باز کند و در روزی که حقش سه امتیاز بود، تنها یک امتیاز کسب کرد و با از دست دادن ۲ امتیاز حساس به استقبال تعطیلات لیگ‌ رفت.

در جدول لیگ برتر فوتبال، تراکتور با یک امتیاز بازی امروز ۱۵ امتیازی شد و در مکان ششم قرار گرفت. در سوی دیگر میدان، ملوان با ۶ امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =