کد خبر : 28422
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

اعزام ۵۰۰ نفر از آذربایجان‌شرقی به زیارت اربعین

اعزام ۵۰۰ نفر از آذربایجان‌شرقی به زیارت اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی گفت: از بین ۳۰ هزار سهمیه زائرین اربعین حدود ۵۰۰ نفر به استان آذربایجان‌شرقی سهمیه داده شده است.

علی حق بیگی در گفتگویی در خصوص جزئیات سفر اربعین امسال ظهار داشت: بر اساس تصمیم دولت عراق سفر امسال بدلیل محدودیت های کرونا بصورت هوایی است که طبیعی است بدلیل شرایط اقتصادی و  بالا بودن هزینه بلیط هواپیما، تعداد کمی از زائران عازم خواهند شد. 

وی به مصوبات جلسه ستاد اربعین اشاره کرده و افزود: طبق سهمیه بندی صورت گرفته از آذربایجان شرقی ۵۰۰ نفر به صورت هوایی اعزام می شوند که ۶ موکب و خادمان آنها از این سهمیه خواهند بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی گفت: از وزارت خارجه درخواست کرده ایم تا سهمیه استان را زیاد کند.

وی در مورد فعالیت موکب های استان  نیز گفت: تعداد موکب های آذربایجان شرقی بیش از ۳۰ مورد است که ۶ موکب اعزام می شود و کشور عراق اعلام کرده هر موکبی که می تواند خادمان خود را هوایی اعزام کند و وسایل و ملزومات را هم از عراق تهیه کند، می تواند در اربعین موکب خود را برپا کند.

حق بیگی به واکسیناسیون خادمان موکب ها اشاره کرده و گفت: هر موکبی که در آنجا برپا شود باید بتواند تغذیه حداقل ۲۰۰۰ نفر و اسکان حداقل ۱۰۰۰ نفر را فراهم سازد.

وی گفت: امیدواریم تا سال بعد زنجیره کرونا قطع شود تا زائران و خادمین بتوانند بدون محدودیت به زیارت اربعین مشرف شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی به ساخت صحن «عقیله بنی هاشم» در حرم امام حسین (ع) توسط ستاد استان اشاره کرده و گفت: این صحن با متراژ ۱۶۰۰۰۰ مترمربع زیربنا در حال احداث است و با تکمیل آن در سال های بعد به زائران کربلا خدمت رسانی می شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =