کد خبر : 25170
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

۲۲۷ واحد معدنی در آذربایجان شرقی به مزایده عمومی گذاشته می‎شود

۲۲۷ واحد معدنی در آذربایجان شرقی به مزایده عمومی گذاشته می‎شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۲۲۷ واحد معدنی در این استان برای بهره برداری بیشتر به مزایده عمومی گذاشته می‌شود. به گزارش نگاه، حبیب امین زاده روز دوشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر تبریز در آستانه روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: ۴۶۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی وجود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۲۲۷ واحد معدنی در این استان برای بهره برداری بیشتر به مزایده عمومی گذاشته می‌شود.

به گزارش نگاه، حبیب امین زاده روز دوشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر تبریز در آستانه روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: ۴۶۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد که به زودی مزایده عمومی تعداد اعلام شده در اختیار هم استانی ها و هموطنان قرار می گیرد.
وی اعلام کرد: کارهای اداری این مزایده انجام و مجوزهای لازم اخذ شده است.  
وی با بیان اینکه بیشترین ذخایر معدنی کشور در آذربایجان شرقی است، افزود: اکنون ۳۱۰ واحد معدنی فعال در آذربایجان شرقی وجود دارد که تکلیف واحدهای راکد نیز به زودی مشخص می شود و به واحدهای نیمه فعال نیز مساعدت خواهد شد تا فعال شوند. 
امین زاده اظهار کرد: افرادی که معادن در اختیار دارند اما غیرفعال هستند در واقع حقوق دولتی را مسکوت گذاشته اند که پی گیر فعال شدن آنها هستیم.  
وی با اشاره به اینکه توسعه معدن و صنایع معدنی یکی از اولویت های سازمان صمت در آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: راه اندازی فاز سوم مس سونگون و  فرآوری نفلین سینیت کلیبر بر این اساس انجام شده است و واحد آهک اهر نیز تا ۲ماه آینده افتتاح می شود.  
امین زاده افزود: پی گیر هستیم تا کارخانه نفیلین سینیت سراب نیز به عنوان آرزوی ۲۲ ساله مردم آذربایجان شرقی راه اندازی شود.  
وی ادامه داد: احصا و استخراج مس و کانی های طلا در آذربایجان شرقی از دیگر اولویت های سازمان در آذربایجان شرقی است که به دنبال تحقق آن هستیم.  
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین در خصوص استخراج از معدن طلای اندریان نیز گفت: رگه های غنی در این معدن وجود دارد که تمام خروجی های رگه های این معدن در اختیار بانک مرکزی ایران است، البته چند معدن دیگر نیز شناسایی شده که در مرحله اکتشاف و بهجویی کانی ها است.
امین زاده افزود: فعالیت معدن اندریان با رعایت مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی در این منطقه می تواند تحول ایجاد کند.   
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا، گفت: امسال سال منابع معدنی است و تحریم کمترین آسیب را می تواند به بخش معدن وارد کند چون مواد در اختیار خودمان است و از خارج وارد نمی شود و با صرف وقت بیشتر در معادن می توان نتایج خوبی در جهت توسعه کشور و جهش تولید برداشت.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 4 =