کد خبر : 30531
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

دیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر پروژه هایی به ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری این استان در دست اجرا است.

به گزارش نگاه، احمد حمزه زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، توجه به موضوع سرمایه گذاری در بخش گردشگری را یکی از اولویت های اصلی و محوری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: این حجم از سرمایه گذاری که بالغ بر ۱۰۰ عنوان طرح را شامل می شود، در سطح کشور قابل توجه و کم نظیر است.
وی اظهار داشت: با بهره برداری از این  تعداد پروژه حوزه گردشگری آذربایجان به خصوص در بخش زیرساختی با تحولات بسیار چشم گیر و مهمی مواجه شده و بخش زیادی از مشکلات مربوط به گردشگرپذیری منطقه حل و فصل می شود.
حمزه زاده با بیان اینکه از مجموع طرح های مزبور تعداد ۳۲ طرح به حوزه هتل سازی و اماکن اقامتی اختصاص دارد، ادامه داد: تمام این تعداد طرح هم اکنون در اقصی نقاط آذربایجان شرقی در دست ساخت و اجراست که بر اساس زمان بندی های انجام شده تا سه سال آینده عملیات ساختمانی شان به اتمام می رسد.
به گفته وی تا چند سال قبل تنها ۳۳ هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان شرقی وجود داشت که این رقم هم اکنون به تعداد ۷۳ مورد افزایش پیدا کرده است و با اتمام طرح های در دست اجرا، مجموع هتل و هتل آپارتمان های قابل بهره برداری در استان به بیش از ۱۰۰ مورد خواهد رسید.
حمزه زاده، آینده حوزه گردشگری آذربایجان شرقی با توجه به مزیت ها، ظرفیت و برخورداری از آثار و ابنیه های تاریخی و نیز اماکن اقامتی دارای استانداردهای جهانی، را بسیار خوب پیش بینی و اضافه کرد: بدون تردید با پایان یافتن شویع ویروس کرونا، این بخش مهم اقتصادی استان دچار تحولات عمیقی خواهد شد که می تواند بر درآمد سرانه و نیز رشد اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.
وی پراکندگی پروژه های عمرانی موجود در بخش گردشگری آذربایجان شرقی را یکی از ویژگی های مهم و بارز این طرح ها بیان کرد و گفت: به گونه ای در این زمینه برنامه ریزی شده است که تمامی شهرستان های ۲۱ گانه استان با توجه به پتانسیل های گردشگری از مزیت های سرمایه گذاری برخوردار باشند.
حمزه زاده، وجود چهار هزار اثر تاریخی، دیدنی و گردشگری در آذربایجان شرقی را  که ۲ هزار مورد آن ثبت ملی است، مزیت بسیار بزرگ و مهم این منطقه در جذب گردشگران داخلی و خارجی بیان و اضافه کرد: بر همین اساس زمینه ها و زیرساخت های گردشگری استان طی ۲ سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است تا با پایان یافتن کرونا و رفع هر گونه ممنوعیت در سفرها، آذربایجان شرقی میزبان لایق و شایسته ای برای گردشگران باشد.
وی توجه به استانداردسازی هتل ها و اماکن اقامتی را از جمله طرح های مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای رونق گردشگری در پسا کرونا بیان کرد و گفت: این طرح از هفته ها قبل شروع شده و ارزیابی های اولیه نشان می دهد که بیشتر این اماکن از سطح مناسب خدمات رسانی برخوردار بوده و بالاترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را دارا هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی توجه به گردشگری دیجیتال در ایام کرونایی را یکی از محورهای فعالیت حوزه گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: بر همین اساس تعداد ۲۰۰ اثر فاخر استانی در قالب ویدئو کلیپ های یک دقیقه ای تهیه و منتشر شده است که از رسانه های گروهی درخواست داریم با بازنشر آنها میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را یاری کنند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − هفت =