کد خبر : 23203
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

کرونا بسیج همگانی در کلانشهر تبریز را رقم زد / گلکاری معابر در راستای بهبود چهره شهری انجام شد

کرونا بسیج همگانی در کلانشهر تبریز را رقم زد / گلکاری معابر در راستای بهبود چهره شهری انجام شد

شهین باهر

شهردار تبریز گفت: کرونا سبب شد یک نوع بسیج همگانی شهر را فرا گیرد و تبریز تنها شهری است که تمام دستگاه ها و مردم از اوایل شیوع به پای کار آمدند.

به گزارش نگاه، ایرج شهین باهر صبح امروز در در سومین نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: از ابتدای شیوع کرونا، ضد عفونی سطوح شهری و کفن و دفن بر عهده شهرداری است، اتش نشانی و خدمات این وظایف را به دوش می کشند.
وی ادامه داد: ضد عفونی معابر، از محلاتی که حضور مردم بیشتر بود آغاز شد و به ترتیب خیابان ها و محلات با کمک ستاد های مردم ضد عفونی شد.
شهردار تبریز تاکید کرد: در این مدت شاهد همکاری و همدلی مردم را شدیم که به صورت بسیجی در تولید ماسک لباس های ایزوله ،رسیدگی به بیماران قرینطینه، ضد عفونی و کمک های معیشتی فعالیت کردند.
وی با بیان اینکه کرونا سبب شد یک نوع بسیج همگانی شهر را فرا گیرد اذعان داشت:  تبریز تنها شهری است که تمام دستگاه ها و مردم از اوایل شیوع به پای کار آمدند.
شهین باهر افزود: جدیدا دستگاه هوشمند ضد عفونی دست برای ادارات پر تردد و معابری که شهروندان حضور بیشتری دارند خریداری کردیم و نصب خواهد شد.
وی در خصوص کفن و دفن فوت شدگان کرونایی نیز گفت: عوامل آرامستان همچنان به صورت جهادی با پروتکل های ابلاغ شده است فعالیت خود را ادامه دادند
وی تصریح کرد: درآمد بسیاری از مردم با تعطیلی برخی صنف ها به دلیل کرونا کاهش یافته و خیریه هایی که در تبریز هستند با شناسایی این قشر کمک های معیشتی بسیاری کردند، شهرداری تیز با تدبیر و تصویب برخی اقدامات به این عزیزان کمک کرد.
شهردار تبریز همچنین در خصوص مصوبه جدید شورا نیز گفت: ۲ماه بخشودگی اجاره واحدهای تجاری توسط شورا و شهرداری مصوب شد.
وی ادامه داد: قشرهایی که در این مدت بیکار شده اند، روزنامه فروش هایی که فعالیت آنها متوقف شده است، افرادی که در کرونا آسیب دیدند و… با پویش فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مردم خیر شناسایی شده اند و رسیدگی می شوند.
شهین باهر همچنین به برخی اقدامات شهرداری در آستانه نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: به مناسب نیمه شعبان برنامه هایی صوتی در سطح شهر توسط خودروهای دارای سیستم جهت نشاط مردم برگزار خواهد شد.
وی در خصوص گلکاری معابر شهری نیز گفت: گل هایی که در این مدت در سطح کاشته شد، برای نشاط فضای شهر بود نه استقبال از میزبانان نوروزی، اگر این کار انجام نمی شد سیمای شهر خراب می شد و به شهر  ارواح تبدیل می شدیم که در این شرایط روحی مردم کار درستی نبود، اما به هر حال برای پرورش و کاشت این گل ها پیش از کرونا هزینه شده بود و به همین دلایل کاشت آنها را متوقف نکردیم.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =