کد خبر : 161
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

کارشناسان میراث فرهنگی هرچه بگویند قبول می کنیم/برخی اظهارات مسئولین استانی جای گلایه دارد/

کارشناسان میراث فرهنگی هرچه بگویند قبول می کنیم/برخی اظهارات مسئولین استانی جای گلایه دارد/

حجت الاسلام محمدی مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی تبریز در يك گفتگو ضمن اذعان به پذيرش نظر كارشناسان ميراث فرهنگي از برخي گلايه ها رونمايي كرد. وي در جواب اين سوال كه ممكن است اين گود برداري به بناي ارگ تبريز ضربه بزند پاسخ داد : این یک امر فنی است و کلیه مهندسین متخصص بر

حجت الاسلام محمدی مدیرعامل بنیاد خیریه مصلی تبریز در يك گفتگو ضمن اذعان به پذيرش نظر كارشناسان ميراث فرهنگي از برخي گلايه ها رونمايي كرد.

وي در جواب اين سوال كه ممكن است اين گود برداري به بناي ارگ تبريز ضربه بزند پاسخ داد :

این یک امر فنی است و کلیه مهندسین متخصص بر اجرای این پروژه صحه گذاشته اند ولی اگر بتوانند ثابت کنند که احداث این پروژه به مجموعه ارگ ضربه وارد می کند، سمعا و طاعتا، ما قبول می کنیم.

اما پیش از این در ۴۵ متری بنای ارگ، ساختمانی چند طبقه احداث کرده اند ولی بدان چیزی نگفته اند اما ما در نظر داریم در ساختمان پارکینگ از شمع استفاده کنیم که در پایداری ساختمان نقش داشته و در مقابل زلزله نیز آسیب های احتمالی را کاهش دهد.

این یک سخن غیرفنی است و حتی یک فردی فنی و مهندسی که طرفدار خود آنهاست این چنین سخنی ابراز نمی دارد و اگر احتمال وقوع آسیبی در بنای ارگ وجود داشته باشد، ما خودمان را ملزم به انجام ندادن آن می بینیم.

نه تنها احداث پارکینگ آسیبی به بنای ارگ وارد نمی کند، بلکه نسبت به مقاومت ارک و استفاده شهروندان عزیز تبریزی از پارکینگ عمومی کمک فراوانی می نماید. امیدوارم برخی از دوستان از این پس بدون اطلاع و تحقیق درباره این موضوع و موضوعات دیگر اظهارنظر ننمایند.

همچنين ايشان در ادامه اين گفتگو اظهار داشت كه :

از برخی مسئولین استانی خواهشمندم تا با آگاهی قبلی و پس از تحقیق، موضع گیری نمایند و گوش به سخن تعداد معدودی دشمن انقلاب نسپارند و براساس سخن آنان اظهارنظر نکنند و این نوع اظهارنظر واقعا جای گلایه دارد.

الحمدلله با آمدن تیمی از تهران، نقشه‌برداری ژئوفیزیکی محدوده ارگ تبریز نیز صورت گرفت و تا جایی که بنده اطلاع دارم، ۹۰ درصد گزارش آنها حکایت از این دارد که در زیر زمین و محل خاکبرداری هیچ نوع آثار باستانی و گنجی وجود ندارد.

موافقت برای احداث مصلی در سال ۷۶ در زمان استانداری مهندس عبدالعلی زاده و شهرداری آقای درویش زاده با حضور آیت الله مجتهد شبستری انجام شد که طی آن با امضای این عزیزان عملیات احداث مجموعه مصلی آغاز شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 10 =