کد خبر : 12480
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۱۲

نگاهی به کارنامه شرکت ترور و آدمکشی که رهبر انقلاب از آن نام بردند

نگاهی به کارنامه شرکت ترور و آدمکشی که رهبر انقلاب از آن نام بردند

رهبر انقلاب دیروز و در آستانه‌ ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار،با بیان این که « اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریب فعلیِ آمریکا، لیبرال دموکراسی را نیز که پایه تمدن غرب است، بی آبرو کرده است» فرمودند:« آمریکایی ها

رهبر انقلاب دیروز و در آستانه‌ ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار،با بیان این که « اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم آمریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریب فعلیِ آمریکا، لیبرال دموکراسی را نیز که پایه تمدن غرب است، بی آبرو کرده است» فرمودند:« آمریکایی ها ابزار نظامی دارند اما به علت افسردگی، سردرگمی و تردید سربازان شان مجبورند از سازمان های جنایتکاری نظیر بلک واتر برای تحقق اهداف شان در کشورهای دیگر کمک بگیرند».اکنون این سوال پیش می آید که بلک واتر چه گروهی است و چه وظیفه ای برعهده دارد؟

واقعیت این است که پس از حملات ۱۱ سپتامبر و بهانه آمریکا برای حضور نظامی در منطقه خاورمیانه، شرکت های خصوصی امنیتی و نظامی با حمایت های آمریکا در این کشور به وجود آمد که یکی از این شرکت ها بلک واتر بود. بلک‌واتر آمریکا که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده بود، اولین قرارداد خود را پس از حمله‌ای به نام “یو‌اس‌اس‌کول” (USS Cole) در ساحل یمن در اکتبر سال ۲۰۰۰ منعقد کرد. این شرکت پس از برنده شدن در مناقصه، عملیات آموزش صدهزار ملوان را بر عهده گرفت. پس از این معامله،فردی به نام پرنس یک زمین به مساحت ۲۸ کیلومتر مربع در مرز بین ایالات کارولینای شمالی و ویرجینیا خریداری کرد و در آن جا تأسیسات آموزشی و نظامی پیشرفته خود را بنا نهاد. در سال ۲۰۰۲ شرکت “مشاوره امنیتی بلک‌واتر” (Blackwater Security Consulting) تأسیس شد و در اولین مأموریت اش ۲۰ نفر از افراد خود را با هویت مخفی برای محافظت از مقر سیا و پایگاه مسئول شکار “بن لادن” اعزام کرد. پس از حمله آمریکا به افغانستان، بلک‌واتر وارد این کشور شد. در سال ۲۰۰۳ بلک واتر با حضور در عراق به بهانه نظامی و برقراری امنیت، دست به کشتار بی رحمانه مسلمانان عراق زد؛ این شرکت که در انحصار وزارت خارجه آمریکا بود، پس از چند سال فعالیت رسوایی های زیادی از خود به جا گذاشت. اگرچه کشورهای منطقه می دانستند تنها دلیلی که بلک واتر نمی تواند به خاطر آن به عراق آمده باشد، برقراری امنیت است اما در نهایت رسوایی این شرکت خصوصی از طریق رسانه های آمریکایی منتشر شد.حتی پایگاه اینترنتی المحیط گزارش داد: دو تن از کارمندان سابق شرکت امنیتی بلک واتر، در اعتراف‌های خود در برابر دادگاه فدرال آمریکا اذعان کرده‌اند که اعضای این شرکت از دختران عراقی که هنوز به سن بلوغ نرسیده بودند، سوء استفاده جنسی کرده‌اند.این موضوع تا جایی پیش رفت که این شرکت در پی پدید آمدن رسوایی‌های زیاد نام خود را به شرکت “آکادمی” (Academi) تغییر داد. پیشتر نیز شبکه لبنانی “الجدید” فاش کرد که گروهی با نام “گروه مرگ” در حال آموزش برای اعزام به سوریه است. شبکه الجدید اعلام کرد که این گروه آموزشی از سوی شرکت بلک واتر از امان پایتخت اردن کنترل می‌شود و با رژیم صهیونیستی ارتباط مستقیم دارد. پرنس، مدیر سابق بلک‌واتر، پس از ورود به امارات و به درخواست “شیخ محمد بن زاید آل نهیان”، ولیعهد امارات نیز به ایجاد ارتشی سری برای امارات اقدام کرده است تا از شیوخ این کشور در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی دفاع کنند. بنا بر گزارش‌ها، آموزش و تأمین نیروهای این ارتش بر عهده شرکت آکادمی خواهد بود.حتی در سپتامبر سال ۲۰۱۰، “واین میدسن” روزنامه نگار معروف آمریکایی با افشای اسنادی از نقش شرکت بلک واتر در انفجارهای تروریستی پاکستان پرده برداشت. “میدسن” در افشاگری‌های خود خاطرنشان کرد که نیروهای “بلک واتر” یا “زی” مسئول اصلی انفجارهای تروریستی در پاکستان هستند و طالبان پاکستان اسمی است که در واقع بلک واتر از آن سوء استفاده می‌کند. طی سال‌های اخیر در هر کجای دنیا که جنگ و خون ریزی بوده است، ردپایی از مزدوران بلک واتر نیز وجود داشته است؛ اکنون هم که اوکراین در کشاکش میان غرب و شرق دست و پا می‌زند به نظر می‌رسد بلک واتری‌ها به نیابت از آمریکا برای سرشاخ شدن با مسکو به کارزار اوکراین پاگذاشته‌اند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =