کد خبر : 10061
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

مسوولان پاسخگو و رهایی از اقتصاد نفتی ، ارمغان تشکیل وزارت میراث فرهنگی

مسوولان پاسخگو و رهایی از اقتصاد نفتی ، ارمغان تشکیل وزارت میراث فرهنگی

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مسوولان پاسخگو و رهایی از اقتصاد نفتی را از فواید تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست.     به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، زهرا ساعی با ابراز خرسندی از موافقت نمایندگان با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست علنی امروز اظهار داشت:

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، مسوولان پاسخگو و رهایی از اقتصاد نفتی را از فواید تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست.

 

 

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، زهرا ساعی با ابراز خرسندی از موافقت نمایندگان با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست علنی امروز اظهار داشت: این موضوع باید ابتدا در شورای نگهبان بررسی شده و سپس در صورت تایید تبدیل سازمان به وزارتخانه، به دولت سه ماه برای معرفی وزیر جدید مهلت داده می‌شود که در این رابطه انتظار می‌رود شورای نگهبان با این طرح موافقت کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اهمیت گردشگری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، باید نگاه و نگرش نسبت به این صنعت اصلاح می‌شد، افزود: ظرفیت‌های زیادی در کشور برای پرداختن به توریسم تاریخی، آموزشی، طبیعی و دانشگاهی و به تبع آن کسب درآمد پایدار از مسیر گردشگری وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم و گردشگری در دنیا یکی از صنایع بسیار مهم برای ارتقای اقتصاد کشورها به شمار می‌رود، ادامه داد: متاسفانه مانند کشورهای همسایه نتوانسته‌ایم از کارکرد و ظرفیت‌های صنعت گردشگری برای اشتغال‌زایی، ارزآوری و درآمدزایی به درستی بهره ببریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ورود توریسم، افزایش اشتغال را به دنبال داشته و از سویی می‌توان فرهنگ غنی کشور را نیز به دنیا  معرفی کرد و در نهایت این تعاملات می‌تواند اقتصاد کلان کشور را تحقق بخشد.

ساعی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از درآمدهای تمامی کشورها از طریق صنعت توریسم تامین می‌شود، یادآور شد: این کشورها توانسته‌اند ساز وک ار بسیار مناسبی را برای جذب توریسم تعریف کرده و از ظرفیت‌های خود برای درآمدزایی استفاده کنند.

وی نقش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سیاست‌گذاری دولت را کمرنگ دانست و افزود: سازمان، برنامه مدون و قوی که بتواند توسعه گردشگری و مباحث اقتصادی را متحول کند، ندارد اما با تبدیل آن به وزارتخانه پاسخگویی آن و نظارت مجلس بر عملکرد آن به درستی امکان‌پذیر می‌شود.

ساعی با بیان اینکه با تشکیل وزارت گردشگری نگاه به گردشگری تخصصی‌تر و ضابطه‌مند می‌شود، گفت: تشکیل وزارتخانه می‌تواند در ایجاد انگیزه برای توسعه راهگشا باشد و مشارکت ملی و محلی را گسترش دهد و از سویی ارزآوری داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بی‌شک با تشکیل وزارت گردشگری می‌توان از اقتصاد نفتی نجات پیدا کرده و به سمت تامین درآمد غیرنفتی حرکت کنیم؛ کشورهای زیادی این مسیر را طی کرده و در حال حاضر حرف‌های زیادی در صنعت گردشگری برای گفتن دارند.

براساس ماده واحده طرح وزارت گردشگری؛ صنایع دستی و گردشگری با کلیه اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات داراست، با رعایت بند(د) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند(الف) ماده(۲۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۲/۱۴/۱۳۹۵ و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌شود و بار مالی ناشی از تغییر عنوان از محل منابع داخلی و صرفه جویی تأمین خواهد شد.

تبصره ۱- کلیه امکانات، اموال و نیروی انسانی سازمان مزبور در اختیار وزارتخانه جدید قرار می‌گیرد.

تبصره ۲- شرح وظایف این وزارتخانه مطابق قوانین مورد عمل سازمان مذکور خواهد بود و دولت موظف است تغییرات در شرح وظایف وزارتخانه جدید را حداکثر ظرف مدت یک سال برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

تبصره ۳- هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی برای وزارتخانه موضوع این ماده در طول دوران اجرای برنامه ششم توسعه ممنوع است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =