کد خبر : 23320
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

مراقب کامنت‌ها و اظهارنظرهایمان در فضای مجازی باشیم!

مراقب کامنت‌ها و اظهارنظرهایمان در فضای مجازی باشیم!

 امروزه فضای مجازی جای خود را به عنوان یکی از ابعاد زندگی انسان‌ها گسترده کرده و می‌توان گفت روز به روز بر دیگر ابعاد زندگی شهروندان تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. در این میان، شهروندان بخاطر عدم آگاهی کافی نسبت به قوانین موجود و جرایم سایبری به راحتی اعمالی را مرتکب می‌شوند که در قانون تعریف

 امروزه فضای مجازی جای خود را به عنوان یکی از ابعاد زندگی انسان‌ها گسترده کرده و می‌توان گفت روز به روز بر دیگر ابعاد زندگی شهروندان تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

در این میان، شهروندان بخاطر عدم آگاهی کافی نسبت به قوانین موجود و جرایم سایبری به راحتی اعمالی را مرتکب می‌شوند که در قانون تعریف مجرمانه دارد و برای آنها مجازات تعیین شده است.

شاید این عدم آگاهی به قوانین در کنار سایر عوامل است که باعث گردیده هر روز بر ارتکاب جرایم اینترنتی در کشور افزوده شده و افراد را با دردسر مواجه می‌نماید.

یکی از جرایمی که در حوزه فضای مجازی شایع بوده و ناشی از عدم آگاهی شهروندان از جرایم و مجازات‌های این حوزه می‌باشد، کامنت‌ها و اظهارنظرهای مجرمانه در فضای مجازی می‌باشد. بطوریکه همه روزه شاهد گسترش کامنت‌های حاوی توهین، تهدید و هتک حیثیت افراد هستیم و بسیاری از افراد نمی‌دانند که رفتار آنها مجرمانه بوده و مجازاتهایی از جمله حبس را به دنبال دارد.

وقتی در زیر پست‌های اینستاگرامی دیگران به راحتی عملی مجرمانه را به دیگری نسبت می‌دهیم، تحت شرایطی مرتکب جرم افترا شده‌ایم و در صورت شکایت فرد مورد نظر ممکن از جهت ارتکاب این جرم محکوم شویم.

از دیگر جرایم شایع این حوزه، تهدید و توهین است که در کامنت‌های پست‌های موجود در فضای مجازی به وفور دیده می‌شود و گاه با وجود شرایطی، تا دو سال حبس در انتظار مرتکب می‌باشد.

جرایم شایع دیگری در حوزه فضای مجازی وجود دارد که مطمئناً شهروندان با اطلاع از مجرمانه بودن آن اعمال دیگر به سمت ارتکاب آن نخواهند رفت و با آگاهی رسانی مناسب می‌توانیم از میزان این جرایم بکاهیم.

سینا یوسفی – وکیل پایه یک دادگستری

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + دو =