کد خبر : 30337
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

عدم ایفای تعهدات وزیر صمت در تشکیل شرکت مس آذربایجان

عدم ایفای تعهدات وزیر صمت در تشکیل شرکت مس آذربایجان

نماینده مردم تبریز گفت: در پی کندی روند تشکیل شرکت مس آذربایجان و نامه معاون وزیر در خصوص تشکیل هلدینگ شرکت ملی مس، هشداری به وزیر صمت داده شد.

به گزارش نگاه، احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر عنوان کرد: نامه معاون وزیر صنعت و معدن در خصوص تشکیل هلدینگ در شرکت ملی صنایع مس حکایت از عدم ایفای تعهدات وزیر محترم در تشکیل شرکت مس آذربایجان می نماید. باتوجه به اینکه شرکت ملی مس ایران یک بنگاه اقتصادی خصوصی است دیگر نمی تواند عنوان ملی بودن را نظیر شرکت ملی نفت یا شرکت ملی گاز و امثالهم را یدک بکشد و عدم تحقق مطالبات مردم آذربایجان و کارکرد غیر عادلانه در فراهم کردن فرصت برای استان اذربایجان شرقی با این تفاسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این نامه به هیچ عنوان از تفکیک صحبتی به میان نیاورده است و تنها حکایت از تشکیل لایه بندی جدیدی می نماید که همچنان سیاست گذاری در توسعه، سرمایه گذاری و اشتغال را در اختیار خواهد داشت.

بیگی اضافه کرد: کما اینکه در جلسه دیروز وزارت صمت خبری از تحقق تعهدات نبود و موضوعاتی نظیر سهم آذربایجان از شرکت ملی مس در سرمایه گذاری و انجام مسئولیت های اجتماعی که انتقال مالکیت باشگاه تراکتور بخشی از آن محسوب می‌شود مورد توجه مسئولین از جمله وزیر محترم قرار ندارد.

نماینده مردم تبریز متذکر شد: مردم عزیز بدانند موضوع انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به شرکت ملی مس دچار مغلطه و دغلکاری شده است، و سطح موضوع از انتقال مالکیت به باز شدن پنجره این تیم تنزل پیدا کرده است که این یعنی استمرار بی سر و‌سامانی‌های گذشته و دنباله دار شدن ناکامی ها علی‌هذا به وزیر صمت عدم‌ تحقق مطالبات ما، واکنش نمایندگان مجمع آذربایجان شرقی در استیضاح وزیر را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − پنج =