کد خبر : 39923
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۳

استاندار آذربایجان‌ شرقی:

شرمنده مردم شدیم معذرت می‌خواهم

شرمنده مردم شدیم معذرت می‌خواهم
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات پیش آمده در ارتباط با آب گفت: ما شرمنده مردم شدیم و از این بابت عذرخواهی هم کردیم، البته یک عقب افتادگی از نظر زیرساخت آب‌ها در کل کشور وجود دارد که منجر به برخی پرت‌ها و خرابی‌ها شده است.

به گزارش نگاه، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم بهره‌برداری از مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز که با حضور مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: پروژه پرتودهی برای محصولات استراتژیک در کشور در بناب با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

وی با قدردانی از زحمات سپاه عاشورا، قرارگاه عاشورا در اجرا و تسریع پروژه‌های حساس و موثر در استان تشکر کرد و گفت: بنده در یک سال و اندی سال از پروژه بازدید زیادی داشتم و از نزدیک شاهد این هستم که چطور و با چه شرایطی ساخته می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید براینکه پروژه آبی در تبریز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: زیرا ما مشکل تنش آبی در استان داریم به‌طوریکه آب کمتر شده و در مقابل نیازها افزایش می‌یابد، از این‌رو اجرای پروژه‌هایی مثل این مخزن بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی سد نهند را از دست دادیم باید یکسری کارهایی برای تامین آب می‌شد.

خرّم ادامه داد: ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان تبریز با از خشک شدن سد نهند از آب شرب منفک شدند ولی در عرض کمتر از یک ماه و با تلاش شبانه‌روزی این آب از طریق چاه‌های سهند و سعید آباد و تامین آب از زرینه رود تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه ما شرمنده مردم شدیم و از این بابت عذرخواهی هم کردیم، یادآور شد: البته یک عقب افتادگی از نظر زیرساخت آب‌ها در کل کشور وجود دارد که منجر به برخی پرت‌ها و خرابی‌ها شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های استان همین مخازن است که امروز یکی از این مخازن در مطمئن‌ترین بخش تبریز افتتاح شد.

وی متذکر شد: فاز دوم این پروژه مخزن نیز تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب کلانشهر تبریز و خط انتقال ۸ کیلومتری آن، با هدف افزایش پایداری و تاب‌آوری این شهر با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مقامات استانی به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این پروژه، مجموع مخازن شهر تبریز از ۵۰۰ به ۶٠٠ هزار مترمکعب، معادل یک پنجم مخازن موجود، افزایش می‌یابد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − هفت =