کد خبر : 38603
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۶

عقب‌ماندگی دو دهه‌ای آذربایجان در صنعت مس

عقب‌ماندگی دو دهه‌ای آذربایجان در صنعت مس
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما یک عقب ماندگی دو دهه ای در مس سونگون داشتیم، گفت: در دولت سیزدهم گام‌های اساسی برای جبران این عقب ماندگی برداشته شده و بر این اساس مس باید پیشران توسعه استان باشد.

به گزارش نگاه؛ عابدین خرم سه شنبه شب در گردهمایی مدیران و فعالان بازار سرمایه درباره ظرفیت های شرکت ملی صنایع مس ایران در آذربایجان شرقی افزود: حق مردم استان و جایگاه آن برای برخورداری از دستاوردهای مجتمع مس سونگون خیلی بالاست.

وی اضافه کرد: همه باید دست به دست دهیم تا با یک نگاه و برنامه ریزی علمی، مسأله مس را در استان پیش ببریم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی، استان تولید، تجارت و صادرات است و دولت سیزدهم ما را مکلف کرده که آن را به جایگاه واقعی اش برسانیم.

خرم بیان کرد: امروز مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان بدون وقفه فعالیت می کند تا هر گونه موانع احتمالی پیش روی سرمایه گذاران را برطرف کند.

وی افزود: بخش های خصوصی، دولتی و مردم را سه ضلع توسعه استان می دانیم و بر این مبنا همه توان مان را برای حمایت از سرمایه گذاران به کار می بندیم.

وی با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری های انجام شده در مجتمع مس سونگون در دولت سیزدهم اضافه کرد: ارزش افزوده مس سونگون در دولت قبلی ۲ درصد بود که این رقم باید به هشت درصد برسد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =