کد خبر : 36181
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

آذربایجان شرقی، پیشرو در صنعت دارویی/ ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین در استان

آذربایجان شرقی، پیشرو در صنعت دارویی/ ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین در استان
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در استان هفت مرکز تولیدی در حوزه وزارت کار مشغول به فعالیت هستند که از هر لحاظ بسیار تاثیر گذار هستند؛ به عنوان مثال در بخش دارویی ۵۴ درصد سرم کشور در این استان تولید می شود.

به گزارش نگاه، زین العابدین خرم، در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان و مدیران استانی صورت گرفت،  در خصوص وضعیت استان گفت: در ابتدا از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز باید قدردانی کنم چراکه پس از حضورشان در سمت وزارت به عنوان دومین شهر به تبریز سفر کردند.
وی در ادامه افزود: حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در استان حاکی از این است که نگاه دولت مردمی بوده و با هماهنگی سیاست های دولت، مسئولین در استان حضور و از نزدیک ناظر مسائل استان هستند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیانکه ۵۴ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند، خاطر نشان کرد؛ پس از روی کار آمدن دولت جدید ۱۲ درصد از جمعیت بیمه شدگان افزایش یافته است. همچنین ۷ مرکز تولیدی در حوزه وزارت کار مشغول به فعالیت هستند که از هر لحاظ بسیار تاثیر گذار هستند چراکه تولیدات آنها مهم است؛ به عنوان مثال در بخش دارویی ۵۴ درصد سرم کشور در این استان تولید می شود.
خرم همچنین در خصوص برنامه های تحولی دولت در استان گفت: برنامه های تحولی دولت در این استان تبیین وضعیت سازمان های تحت پوشش دولت است و در این زمینه اقدامات گوناگونی همچون تحول گرایی و اصلاح فرآیند، تسهیل و شفاف سازی امور بیمه شدگان و گسترش ارتباطات مردمی است به طوریکه هر هفته پس از مراسم نماز جمعه به مناطق مختلف سر زده و به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.
وی افزود: در زمینه شرکت های دانش بنیان اقدامات مختلفی در خصوص شرکت های دانش بنیان انجام داده و در این زمینه جز ۳ استان برتر کشور هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان حل مشکلات مراکز صنعتی استان تشریح کرد: با توجه به حل مشکلات مربوط به مراکز صنعتی هم اکنون شاهد هیچگونه تجمع و اعتصاب در کارخانجات استان نیستیم چراکه همواره در حال رصد هستند و قبل از بروز مشکل، در جلساتی که با کارفرمایان برگزار می شود، مسائل این مراکز حل می شود.
خرم همچنین مورد موضوع حاشیه نشینی گفت: ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین در استان وجود دارد که شامل ۷۰ محله می باشد و ۱۸ محله آن مربوط به تبریز است. دو اقدام اساسی هم در این زمینه صورت گرفته است که شامل مهاجرت معکوس به روستا ها با توسعه اشتغال روستایی و مقاوم سازی مسکن این مناطق می باشد.
وی در پایان تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی در رتبه بندی اکثر آسیب های اجتماعی در رده های قابل قبول قرار دارد اما در دو زمینه آمار خوبی ندارد که از این بابت جای نگرانی وجود دارد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − چهار =