کد خبر : 9955
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

شهرداری ها در بدترین دوره بودجه ای قرار دارند

شهرداری ها در بدترین دوره بودجه ای قرار دارند

 شهردار تبریز گفت: در زمان کنونی شهرداری ها در بدترین دوره بودجه ای قرار داشته و در بحران مالی به سر می برند. به گزارش آوای سهند به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهرافزود: پس از انقلاب شهرداری ها تا این حد با مشکل مالی و اقتصادی مواجه نشده بودند و برای عبور از این بحران

 شهردار تبریز گفت: در زمان کنونی شهرداری ها در بدترین دوره بودجه ای قرار داشته و در بحران مالی به سر می برند.

شهین‌باهر

به گزارش آوای سهند به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهرافزود: پس از انقلاب شهرداری ها تا این حد با مشکل مالی و اقتصادی مواجه نشده بودند و برای عبور از این بحران مجبور به فروش اوراق و اخذ وام شده اند.
وی اظهار داشت: شهرداری تبریز در سایه عمل به اقتصادی مقاومتی و جلوگیری از ریخت و پاش های بی مورد تاکنون در این مسیر گام برنداشته و تلاش کرده برای انجام امور و اجرای طرح ها از منابع خود استفاده کند.
شهردار تبریز یادآوری کرد: هم اکنون شهرداری ها به ویژه شهرداری تبریز با مشکل انباشت نیرو، پرداخت حقوق پرسنل، بدهی های گذشته و طرح های نیمه کاره دست به گریبان بوده و این مشکلات فشار دوچندانی بر مدیریت شهری وارد می کند.

شهین باهر ادامه داد: سه طرح بزرگ نیمه کاره شامل مقبره الشعرا، میدان آذربایجان و مرکز همایش های بین المللی هر کدام با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال و بدهی های آن ها از دوره قبل مدیریت شهری به این دوره انتقال یافته و شهرداری بدنبال تکمیل آن هاست.

وی گفت: با تلاش مدیران مناطق مختلف شهرداری بخشی از بدهی های گذشته و حقوق پرسنل نیز به موقع پرداخت شده و در کنار تکمیل طرح های نیمه تمام، طرح های جدیدی را اجرا می کند.
شهردار تبریز اظهار داشت: هم اکنون طرح های بازگشایی امتداد خیابان ارتش با ۱۲ میلیارد ریال، ایجاد راه دسترسی شهرک خاوران و پل خاوران با ۵۰۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده و طرح میدان آذربایجان با ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
شهین باهر، احداث بوستان های محله ای، میادین ورزشی، ساماندهی بافت های حاشیه ای و آموزش شهروندی را از برنامه های شهرداری اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۷ بوستان محله ای و ۲۰ میدان ورزشی در محلات و مناطق مختلف اجرا شده و حدود ۲۰۰ طرح خدماتی و تفریحی دیگر نیز در حال انجام است.

شهردار تبریز یادآوری کرد: آموزش های شهروندی نیز به شکل سیستماتیک در مدارس این شهر آغاز و در این راستا ۴۵۰ مربی تربیت شده و سال گذشته در ۸۱ مدرسه آموزش های شهروندی به دانش آموزان دبستان، راهنمایی و متوسطه ارایه شده است.
شهین باهر با بیان اینکه در این راستا سه کتاب از سوی شهرداری به چاپ رسیده است، افزود: امسال ۱۲ کتاب در زمینه آموزش شهروندی در حال تهیه و تدوین بوده و این کتاب ها در کلیه مقاطع تحصیلی بین ساعات درسی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی گفت: در صورت یادگیری و رعایت دانش آموزان از قوانین راهنمایی و رانندگی و اصول شهرنشینی بخش عمده ای از هزینه های مدیریت شهری کاهش می یابد.
کلانشهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 2 =