کد خبر : 25342
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

رکورد بی‌سابقه در شاخص کل/ ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون تومان رسید

رکورد بی‌سابقه در شاخص کل/ ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون تومان رسید

شاخص کل بازار بورس در انتهای روز معاملاتی دوشنبه به ۱ میلیون و ۷۳۸ هزار واحد رسید که رشدی معادل ۴٫۹۹ درصد داشت که تاکنون چنین افزایشی را به خود ندیده بود.

شاخص کل بازار بورس در انتهای روز معاملاتی دوشنبه به ۱ میلیون و ۷۳۸ هزار واحد رسید که رشدی معادل ۴٫۹۹ درصد داشت که تاکنون چنین افزایشی را به خود ندیده بود.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار، در روز معاملاتی دوشنبه ۱۶ تیرماه به بالاترین حد خود از ابتدای شروع فعالیت بورس رسید و بیش از ۸۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل بازار بورس در انتهای روز معاملاتی دوشنبه به ۱ میلیون و ۷۳۸ هزار واحد رسید که رشدی معادل ۴٫۹۹ درصد داشت که تاکنون چنین افزایشی را به خود ندیده بود.

یکی از دلایل تاثیرگذار در بالا رفتن شاخص کل، بازگشایی نماد شستا بود که این نماد به دلیل بازگشایی بدون دامنه نوسان با سود ۳۸ درصد، توسط ناظر متوقف و سپس باطل شد اما این ابطال تاثیر چندانی در روند صعودی شاخص کل نداشت و همانطور که گفته شد، شاخص کل با رشد ۴٫۹۵ درصدی رکوردی جانانه را به ثبت رسانید.

احتمال شاخص دو میلیونی برای بورس

هرچند بازار امروز بیش از ۸۱ هزار واحد رشد داشت اما بودند سهام هایی که در این بازار با واکنش منفی رو به رو شده و بجای سود، زیان روی دست سهامداران گذاشتند. گروه تولیدات سیمان، آهک و گچ یکی از اصلی ترین منفی های بازار سرمایه امروز محسوب گردید. تقریبا وضعیت بسیاری از نمادها در این گروه، قرمز بود.

بسیاری از تحلیلگران بورس بر این باور بودند که بازار به دلیل شروع فرآیند ریزشی در اواخر ساعات روز شنبه، به احتمال زیاد روند اصلاحی در پیش گیرد اما برگشت بازار از نیمه دوم ساعات معاملات در روز یکشنه این تحلیل ها را از یاد برد. به همین دلیل و با توجه به رکورد شکنی امروز بازار، احتمال رسیدن شاخص به عدد ۲ میلیون واحدی تا پایان تیرماه محتمل به نظر میرسد.

ارزش ۱۶ میلیون تومانی سهام عدالت/ فعلا عجله نکنید

خبر دیگر از بازار بورس اینکه ارزش سهام های عدالت ۵۰۰ هزار تومانی در روز دوشنبه به بیش از ۱۶ میلیون و دویست هزار تومان رسیده است و افرادی که روش مدیریت مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند میتوانند از امروز ۳۰ درصد از سهام خود را در کارگزاری‌هایی که ثبت نام کرده اند به فروش برسانند.

هرچند بسیاری از صاحب نظران در عرصه بازار سرمایه معتقدند که با توجه به صعودی بودن بازار، فروش سهام عدالت اشتباه است، اما هستند افرادی که به همین مقدار سود نیز راضی‌اند. البته این افراد باید بدانند که تاکنون سازوکاری قوی برای فروش سهام عدالت وجود ندارد و علی رغم ایجاد گزینه فروش در کارگذاری ها، مبلغ حاصل از فروش بخشی از سهام عدالت مشخص نیبت که چه زمان به حساب متقاضیان واریز گردد. 

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =