کد خبر : 22171
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

خاطره بازی تراکتور در جام حذفی/ مصاف چهره های آشنا در تبریز

خاطره بازی تراکتور در جام حذفی/ مصاف چهره های آشنا در تبریز

تراکتور

تیم فوتبال تراکتور در حالی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از مس کرمان میزبانی می‌کند که با برد این تیم در سال ۹۲، قهرمان این جام شده بود.

 دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و مس کرمان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، ساعت ۱۵ روز چهارشنبه، ۳۰ بهمن ماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار می‌شود، این دیدار پیش از این قرار بود ۱۲ دی ماه برگزار شود.

تراکتور در مرحله یک شانزدهم نهایی با شکست ۲ بر یک پاس همدان، رقیب تیم نود ارومیه در مرحله یک هشتم نهایی شد که در نهایت این دیدار سخت و نفس گیر پس از تساوی یک بر یک در ۹۰ دقیقه قانونی، با برتری ۷ بر ۶ تراکتور در ضربات پنالتی همراه بود، این دیدار بدون تماشاگر برگزار شد.

مس کرمان نیز با شکست ۴ بر ۲ بادران تهران در ضربات پنالتی، به مصاف تیم لیگ برتری ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی رفت که با ارائه یک بازی خوب و حساب شده، ذوب آهن لیگ برتری را با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب کرد.

تراکتوری‌ها خاطره خوشی از مصاف با مس کرمان در جام حذفی دارند، آذربایجانی‌ها پس از ۱۹ سال دوری از فینال جام حذفی، در سال ۹۲ با پیروزی در فینال این رقابت‌ها برابر مس در شهر کرمان، با گل سعید دقیقی به مقام قهرمانی جام حذفی رسیدند، این ۲ تیم این بار ۲ مرحله زودتر رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند و پیروز این دیدار به دیدار نیمه نهایی صعود می‌کند.

تراکتور وضعیت خوبی در لیگ برتر و جام حذفی دارد و با روی کار آمدن ساکت الهامی به عنوان سرمربی جدید و بومی، این تیم روزهای خوبی را در کنار هوادارانش سپری می‌کند.

گفتنی است، از سوی کمیته داوران محمدحسین ترابیان به عنوان داور بازی تیم‌های تراکتور و مس کرمان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی معرفی شد، محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند، همچنین یاسر همرنگ به عنوان داور چهارم و حسین نجاتی به عنوان ناظر داوری برای این مسابقه انتخاب شده‌اند.

مصاف چهره‌های آشنا در دیدار تراکتور – مس

تقابل چند چهره آشنا در دیدار تراکتور و مس کرمان، یکی از جذابیت‌های این دیدار خواهد بود، در رأس آنها مهدی تیکدری و میلاد فخرالدینی هستند که علاوه بر کرمانی بودن خود، محصولات آکادمی باشگاه مس کرمان بوده و در تیم‌های پایه و بزرگسال مس به فوتبال ایران معرفی شدند؛ از جمع بازیکنان این فصل تراکتور، اکبر ایمانی هم مدتی هرچند کوتاه را در تیم مس کرمان بازی کرده است.

همچنین ساکت الهامی سرمربی این روزهای تراکتور در سال‌های ۸۹ و ۹۰ در تیم فوتبال مس کرمان به عنوان مربی حضور داشت و مقطعی را نیز به عنوان مربی تیم مس سرچشمه فعالیت کرده است.

مشکل خط دفاعی تراکتور هنوز رفع نشده است

محمدجعفر ارضرومی، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: هفته‌های پایانی فصل برای تراکتور سرنوشت ساز است، اگر تراکتور نتایج مثبت بگیرد، با توجه به بازی‌های رودرروی تیم‌های مدعی، می‌تواند جایگاه خود را در بالای جدول لیگ برتر تثبیت کرده و در جام حذفی نیز موفق ظاهر شود.

وی با بیان اینکه تراکتور در دفاع مشکل دارد، عنوان کرد: این مشکل از اول فصل پابرجاست، بیش از ۱۰ گل خورده تیم، از ضربات آزاد بوده که نشان از اشتباه خط دفاعی تیم است، هر تیمی می‌خواهد به تراکتور گل بزند، از یک سوم خط دفاعی، خطا گرفته و از ضربات ایستگاهی و کاشته آزاد بهره می‌برد.

کارشناس و مدرس دوره‌های مربیگری فوتبال خاطرنشان کرد: تیم تراکتور از کادر فنی خوبی برخوردار است و باید با برنامه ریزی، قطع توپ و حمله به توپ را در خط دفاعی تقویت کنند.

ارضرومی همچنین با اشاره به اضافه شدن میلاد فخرالدینی به تیم در نیم فصل دوم اظهار داشت: جذب این بازیکن، قدرت تهاجمی تیم را افزایش داده است، اما مشروط به اینکه در فاز حمله و برگشت به دفاع، باید به تندی و سرعت عمل کرد.

به گفته مدرس دوره‌های مربیگری فوتبال، تراکتور بهترین هواداران ایران و حتی دنیا را در اختیار دارد و باید از این فرصت استفاده کرد تا مردم آذربایجان به آرزوی دیرینه خود، قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کنند.

این کارشناس فوتبال در ادامه با مثبت ارزیابی کردن نقش سرمربی تراکتور در نتیجه گیری اظهار داشت: ساکت الهامی تا به اینجا به خوبی، بحران‌ها را مدیریت کرده است، اگر بازیکنان تیم نیز وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند، این تیم در ادامه نتایج خوبی را خواهد گرفت.

بازگشت مربی سابق تراکتور به تبریز

دیدار تراکتور و مس در شرایطی برگزار می‌شود که هدایت تیم میهمان را مجتبی حسینی مربی سابق تراکتور بر عهده دارد؛ حسینی پیش از این، دستیار یحیی گل محمدی در تراکتور بود که با جدایی گل محمدی، در یکی ۲ مسابقه هم در نقش سرمربی موقت ظاهر شد اما در نهایت، تبریز را ترک کرد.

حسینی پس از سال‌ها با مس کرمان به ورزشگاهی قدم می‌گذارد که خاطرات زیادی از آن دارد و همین نکته انگیزه‌های او را برای شگفتی سازی در مقابل تیم مدعی لیگ برتر مضاعف کرده است، اما مدل تراکتور امروز با تراکتور زمان او بسیار فرق کرده و همین مساله، کار او را در تبریز سخت‌تر خواهد کرد.

مهره‌های شگفتانه ساکت

ساکت الهامی در هفته‌های گذشته، چند شگفتانه برای هواداران و تیم‌های رقیب رو کرده است، مهدی تیکدری، بازیکن جوان تراکتور در فاصله ۲ دقیقه در دیدار با سایپا، توانست ۲ پاس گل به نام خودش ثبت کرده و تراکتور را در مسیر پیروزی قرار دهد؛ تیکدری در این فصل از تیم لیگ یکی مس کرمان به تراکتور پیوسته و خیلی زود جایگاه ثابتی در این تیم برای خود به دست آورده است؛ قرار گرفتن تیکدری رودرروی هم تیمی‌های سابقش یکی از نکات قابل توجه این دیدار خواهد بود.

نکته دیگر بازی دادن یک بازیکن جوان و گمنام توسط ساکت الهامی در بازی هفته گذشته بود؛ علی نجفی مهاجم جوان تراکتور که در دیدارهای تدارکاتی این تیم خوش درخشیده، در دقایق پایانی دیدار با سایپا فرصت حضور در ترکیب را به دست آورد تا از تجربه لازم در ادامه مسیر برخوردار شود.

پژمان مربی تیم و میلاد فخرالدینی مدافع تراکتور در دیدار این تیم با مس کرمان که منجر به قهرمانی جام حذفی شد نیز حضور داشتند و امروز بعد از گذشت ۷ سال از آن روز، این صحنه تکرار می‌شود.

الهامی که بعد از حضور روی نیمکت تراکتور توانسته آنها را از میانه جدول به جمع مدعیان نزدیک کند، روز چهارشنبه هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز، یک فرصت بزرگ در اختیار دارد تا بیش از این خودش را در دل هواداران جای دهد.

تراکتور تاکنون یک بار به مقام قهرمانی جام حذفی رسیده و ۳ بار نیز نایب قهرمان شده است، پرشورها این بار، یک جام از تراکتور می‌خواهند تا اینگونه در فصل بعد به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند، با توجه به معرفی باشگاه تراکتور به عنوان پنجمین تیم پرتماشاگر جهان، حضور تراکتور در بازی‌های آسیا، برای هواداران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فیفا، هیجان انگیز خواهد بود.

باید تا روز چهارشنبه منتظر بمانیم تا ببینیم کدام یک از تیم‌های تراکتور و مس کرمان، به جمع ۴ تیم نهایی جام حذفی راه پیدا می‌کند، آخرین روز بهمن ماه برای کدام یکی از سرمربیان و هواداران تبریزی و کرمانی، خوش یمن خواهد بود…

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + نه =