کد خبر : 3839
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی

جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی

آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی با حضور مسئولین و هنرمندان هر دوکشور در باغ چهلستون برگزار شد.   شهردار اصفهان در شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی تاکید کرد: جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی رویدادی است که حکایت از روابط

آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی با حضور مسئولین و هنرمندان هر دوکشور در باغ چهلستون برگزار شد.

 

شهردار اصفهان در شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی تاکید کرد: جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی رویدادی است که حکایت از روابط بین فرهنگی گسترده والبته پر ریشه و پیشینه ای بین ایران وکره جنوبی دارد.

مهدی جمالی نژاد در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی جاده ابریشم اصفهان و کره جنوبی در سخنانی گفت: در آستانه فصل بهار و شکفتن شکوفه های دوستی ومهربانی افتخارداریم که در جهانشهر اصفهان و نگین فیروزه ای جهان، میزبان مقامات وهنرمندان فرهیخته شهر گئونگ جو هستیم تا رویداد مهمی را در قالب “هفته فرهنگی این شهر طلایی” شاهد باشیم،
رویدادی که حکایت از روابط بین فرهنگی گسترده والبته پر ریشه وپیشینه ای بین ایران وکره جنوبی دارد.
وی افرود: در حافظه تاریخی ما ایرانیان از دوران باستان،نه تنها نام سرزمین کره در قالب واژه سیلا (یا شیلا) به کرات ثبت شده،بلکه متون اسطوره ای و ادبی و جغرافیایی و تاریخی این سرزمین یاد آور روابط مستحکم بین الدولی و بین المللی بین ما و مردم کره جنوبی می باشد.
وی با تاکید بر این که گواه این مدعا، منابع سودمند ومتعددی  ازجمله کتاب ارزنده “سلسله التواریخ” ابوزید سیرافی و از همه مهمتر کتاب یگانه و بی بدیل “کوش نامه” اثر ایرانشاه بن ابی الخیر به نظم فارسی است تاکید کرد: با استفاده از متون کهن تر در قرن ششم هجری برابر با قرن ۱۱ میلادی ،در قالبی روایی وحماسی نوشته شد و بیانگر وجوه مشترک و نمادین فراوانی بین شهروندان دو ملت  و روابط همدلانه ایشان در خلال قرون متمادی می باشد تا جایی که این ارتباط دوستانه ،در فرم اندیشه اسطوره ای زمینه ساز پیوند خانوادگی دو سلسله پادشاهی اصیل و نژاده از ایران و کره شد.
وی ادامه داد: به این تفسیر که آبتین شاهزاده ایرانی از نسل جمشید با شاهزاده خانمی کره ای به نام فرارنگ عقد ازدواج می بندند.
شهردار اصفهان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: به میمنت وجود جاده پراثر و پر خاطره ابریشم،ما و مردم خوب کره جنوبی، علی رغم فاصله جغرافیایی بس بعید ،همسایگان همدل و همزبانی شده ایم که امروز آثار و شواهد آن را در قالب روابط بین فرهنگی گسترده ای می بینیم.
وی اذعان داشت: اینجانب به عنوان شهردار جهانشهر اصفهان و عروس شهرهای تاریخی قرارگرفته در مسیر شاهراه ابریشم به نمایندگی از شهروندان مهمان نواز و خونگرم و پرنقش نصف جهان به شهردار و اعضای محترم شورای شهر و هنرمندان فرهیخته شهر گئونگ جو خوشامد گفته و امیدوارم این رویداد فرهنگی تبدیل به فرآیند فرهنگی در عرصه روابط بین المللی و به طور اخص بین شهری و آغازگر فصلی نوین برای انتقال تجارب دوطرف در ابعاد گوناگون حیات شهری شود تا بتوانیم با مشارکت و همکاری و تعامل سازنده با یکدیگر روند شکل گیری شهر خلاق را بهتر و سریع تر طی نماییم.

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =