کد خبر : 7241
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۲۰

تسهیلات بانکی تنها ابزار ایجاد اشتغال در کشور نیست/ تاکید بر عودت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به تولید کنندگان

تسهیلات بانکی تنها ابزار ایجاد اشتغال در کشور نیست/ تاکید بر عودت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به تولید کنندگان

خدابخش گفت: صادرکنندگان طبق قانون باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را پس بگیرند که باید پیگیر این موضوع باشیم. به گزارش آوای سهند، مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با بیان اینکه برای ایجاد تولید و اشتغال نباید تنها به تسهیلات بانکی اکتفا کرد اظهار داشت: تسهیلات بانکی تنها یکی از ابزارهای موجود

خدابخش گفت: صادرکنندگان طبق قانون باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را پس بگیرند که باید پیگیر این موضوع باشیم.

به گزارش آوای سهند، مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با بیان اینکه برای ایجاد تولید و اشتغال نباید تنها به تسهیلات بانکی اکتفا کرد اظهار داشت: تسهیلات بانکی تنها یکی از ابزارهای موجود برای ایجاد اشتغال است و بسیاری از کارخانه‌ها بدون دریافت تسهیلات برای چند صد نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگرچه یارانه و تسهیلات بانکی یکی از کمک‌های بزرگ برای ایجاد اشتغال است اما نباید فکر کنیم که در کشور برای ایجاد اشتغال تنها باید منتظر تسهیلات بانکی بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به استثنای بخش کشاورزی ۱۰۱ طرح به مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان در کمیته فنی تصویب شده و به بانک‌ها معرفی شده است،  عنوان کرد: ۸۷۳ میلیارد تومان سهمیه تسهیلاتی استان در طرح رونق تولید و اشتغال فراگیر است که ۱۳۰ میلیارد سهم بخش کشاورزی و ۷۴۰ میلیارد هم مربوط به صنعت است.

وی بر فعال‌تر شدن دبیرخانه شورای اشتغال برای رفع موانع موجود بر سر راه پرداخت تسهیلات تاکید کرد و توضیح داد: دبیرخانه‌ها باید فعال باشند و هر هفته جلسات را برگزار کنند دستگاه‌ها نیز باید در این خصوص فعال باشند؛ زیرا کافی نیست که با معرفی به بانک کار خود را تمام شده بدانیم، دستگاه‌ها باید مالک فرآیند باشند به این معنا که بعد از اعطای مجوز و تسهیلات فعالیت را رصد کنند.

خدابخش با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران جهت ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم باید لحاظ شود، خاطرنشان کرد: صادرکنندگان طبق قانون باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را پس بگیرند که باید پیگیر این موضوع باشیم، اداره کل مالیات برای جلسه بعدی گزارشی از این موضوع ارائه دهد.

وی در خصوص بازگردانده شدن مالیات بر ارزش افزود تولیدکنندگان نیز تاکید کرد: در سال گذشته ۲٫۴ میلیارد دلار صادرات از استان داشتیم که ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۹ درصد از صادرات است و باید این رقم به صادرکنندگان بازپس داده شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + پانزده =