کد خبر : 27560
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

به هیچ وجه موافق مسدودسازی اینترنت نیستم

به هیچ وجه موافق مسدودسازی اینترنت نیستم

نگرانی‌ها درباره طرح مجلس درباره فضای مجازی و اینترنت موضوع مهم و طبیعی است که باید با تبادل نظر بین نمایندگان مجلس و نخبگان، این نگرانی ها برطرف گردد.

حواشی مربوط طرح مجلس درباره صیانت از فضای مجازی و حقوق کاربران در شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است. این قانون با وجود برخی ایرادات که به گفته نمایندگان درصدد رفع آن هستند در واقع قانونی برای ضابطه‌مند شدن استفاده از اینترنت در کشور است. قانونی که در بسیاری از کشورها بسیار سختگیرانه در حال اجراست.

برخی شایعات پیرامون این طرح از احتمال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام حکایت دارد که با توجه به جزئیات آن، خلاف واقع است. در همین راستا برخی رسانه‌ها از صبح امروز با انتشار اخباری از حمایت نمایندگان مجلس از این طرح با عنوان موافقان مسدود کردن اینترنت خبر داده‌اند.

در بین اسامی‌نمایندگان، نام میرتاج‌الدینی نیز به چشم میخورد. هرچند اصل چنین خبری با توجه به محتوای طرح پیشنهادی مجلس غیرواقعی است اما نماینده تبریز به آن واکنش نشان داده و در تکذیبیه‌ای که دفتر ارتباطات مردمی‌این نماینده منتشر شده آمده است:
«دفتر ارتباطات مردمی‌دکتر میرتاج‌الدینی ضمن تکذیب اصل خبر و تاکید مجدد بر استفاده از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی در راستای پیشرفت کشور، اذعان می‌دارد که این خبر در راستای مشوش نمودن اذهان عموم و تخریب نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو منتشر شده است.»

نگرانی‌ها درباره طرح مجلس درباره فضای مجازی و اینترنت موضوع مهم و طبیعی است که باید با تبادل نظر بین نمایندگان مجلس و نخبگان، این نگرانی‌ها برطرف گردد اما پرواضح است که چنین طرحی برای قانونمند شدن استفاده از اینترنت در ایران امر ضروری است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =