کد خبر : 25967
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی/کاهش یک میلیاردی اعتبارات فرهنگی

برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی/کاهش یک میلیاردی اعتبارات فرهنگی

محمد پور از کاهش بودجه فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد پور از کاهش بودجه فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش نگاه، محمد محمدپور از کاهش حجم اعتبارات  ۴ الی ۵ درصدی بودجه فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با وجود اینکه در بخش پرداخت حقوق‌ها به صورت همزمان با سایر نهادها، افزایش داشته‌ایم ولی در اعتبارات هزینه‌ای و تملکی شاهد کاهش بودیم .

وی خاطر نشان کرد : این در حالی است که تورم و هزینه‌های امسال افزایش یافته و باید مطابق با آن اعتبارات ما نیز افزایش می‌یافت. ضمن اینکه این بودجه قبل از کرونا تدوین شده و اعداد و اعتبارات بدون لحاظ کرونا بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اغلب کاهش اعتبارات ما از طریق فصل ۵ بودجه است، ابراز داشت: فصل ۵ فصل کمک است که ۵ درصد کل اعتبارات به این بخش می‌آید و در بین نهادهای محدودی توزیع می‌شود که این فصل محدودتر شده و بیشتر از این حوزه کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است در مجموع اعتبارات، درصدی افزایش داشته باشیم ولی در بخش کمک و اعتبارات فرهنگی و هنری مانند جزو اعتبارات اجتناب ناپذیر محسوب نشد و کاهش یافته است.

محمدپور در مورد بودجه امسال و سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد استان گفت: سال گذشته کل بودجه ما ۱۴٫۵ میلیارد بوده که امسال به ۱۳٫۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: درست است که برخی از برنامه‌ها تحت تأثیر کرونا قرار گرفته و کاهش یافته ولی برنامه‌های این بخش به صورت دیگری برگزار می‌شود که نمایشگاه کتاب یکی از این حوزه‌هاست و تلاش می‌کنیم تعطیل نشود تا با پروتکل‌های بهداشتی و یا نهایتاً به صورت مجازی برگزار کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =