کد خبر : 251
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۳۳

با این همه بودجه، افزایش ۴۲ سانتی‌متری سطح دریاچه ارومیه رضایت‌بخش نیست/ زباله‌های شهر به صورت صحیح دفع و دفن نمی‌شوند

با این همه بودجه، افزایش ۴۲ سانتی‌متری سطح دریاچه ارومیه رضایت‌بخش نیست/ زباله‌های شهر به صورت صحیح دفع و دفن نمی‌شوند

برزگران گفت: با این همه بودجه‌ای که برای احیاء دریاچه ارومیه اختصاص یافت، انتظار می‌رفت سطح آب دریاچه ارومیه بیشتر از ۴۲ سانتی‌متر افزایش یابد. به گزارش نگاه، مصطفی برزگران ظهر امروز در سی‌وهفتمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: با توجه به جلسات اخیری که با مسئولان محیط زیست داشتیم، تفاهم‌‌‌نامه‌‌هایی در این زمینه

برزگران گفت: با این همه بودجه‌ای که برای احیاء دریاچه ارومیه اختصاص یافت، انتظار می‌رفت سطح آب دریاچه ارومیه بیشتر از ۴۲ سانتی‌متر افزایش یابد.

به گزارش نگاه، مصطفی برزگران ظهر امروز در سی‌وهفتمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: با توجه به جلسات اخیری که با مسئولان محیط زیست داشتیم، تفاهم‌‌‌نامه‌‌هایی در این زمینه امضا شد ولی اقدامات لازم در این راستا صورت نگرفت.

وی خاطرنشان ساخت: با همکاری دولت‌مردان و مشارکت عموم مردم افزایش ۴۲ سانتی متری سطح دریاچه ارومیه را شاهد بودیم ولی با توجه به بودجه‌ای که از سوی دولت اختصاص شده بود، انتظارات مردم برطرف نشد.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی بیان داشت: یکی از طرح هایی که می‌توانست به دریاچه ارومیه و جلوگیری از ورود گردوغبار کمک کند، کاشت گیاهان و درختانی بود که با محیط و شوری دریاچه ارومیه سازگاری دارند.

وی با انتقاد از مدیرکل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: زباله‌‌های شهر به طور صحیح و درست دفع و دفن نمی‌شوند و این باعث بروز مشکلاتی در ورودی شهرها می‌شود.

این مقام مسئول متذکر شد: در برخی از شهرهای استان طرح تفکیک از مبدا اجرا نمی‌شود که نه تنها کار دفن و دفع با مشکل مواجه می‌کند بلکه از قافله درآمدزایی این موضوع عقب می‌مانیم که جای تاسف دارد و جا دارد از انجمن‌‌های مردمی دعوت به همکاری شود.

وی با انتقاد از معدن‌هایی که در برخی از شهرها احداث می‌شود، گفت: هدف از احداث معدن‌ها در شهرها، توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها است ولی نه تنها این معدن‌ها سودی برای شهرهای احداث شده، ندارد؛ بلکه آسیب‌‌های جدی را به منطقه وارد می‌کنند که جای تامل دارد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − سه =