کد خبر : 36780
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

تملک و آزادسازی محوطه باغ‌موزه ستارخان تا پایان سال جاری

تملک و آزادسازی محوطه باغ‌موزه ستارخان تا پایان سال جاری
ستار قره‌داغی، مشهور به ستارخان و سردار ملی، یکی از مبارزان دوران مشروطه بر علیه استبداد بود. خانه تاریخی این سردار بزرگ میزبان سران مشروطه و جلسات سری آنان در دوران قاجار بود که به همت شهرداری تبریز تملک و تبدیل به مجموعه تاریخی، فرهنگی گردشگری باغ‌موزه ستارخان می‌شود. می‌شود.
به گزارش آذرانجمن به نقل از شهریار مسعود علیلا اظهار کرد: فاز اول پروژه فرهنگی گردشگری باغ‌موزه ستارخان شامل تملک ۸ ملک مسکونی تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و محوطه این مجموعه فرهنگی آزادسازی می‌شود.

وی افزود: چهار ملک از فاز اول این مجموعه در سال جاری تملک، پرداخت غرامت و تخریب شده است و در ادامه ۳ ملک دیگر نیز مورد توافق گرفته است.

علیلو با اشاره به تنها ملک باقیمانده در فاز اول این پروژه اعلام کرد:مالک یکی از واحدهای مسکونی در اطراف این مجموعه حاضر به توافق نشده و از طریق ماده ۸ اعمال قانو و نسبت به پرداخت غرامت و آزادسازی کل محوطه پروژه باغ‌موزه ستارخان اقدام خواهد شد.

وی اضاقه کرد: پیش‌بینی لازم برای اجرای این پروژه فرهنگی، تاریخی و گردشگری در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز انجام گرفته و سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه باغ‌موزه ستارخان خواهیم بود.

شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به ضرورت حفظ و احیای هویت تاریخی محلات تبریز خاطرنشان کرد: خانه‌های تاریخ هویت و دایره‌المعارف فرهنگی و اجتماعی کهن‌شهر تبریز در سده‌های گذشته است که مدیریت شهری تبریز در راستای حفظ و نگهداشت این میراث تاریخی و فرهنگی اقدام به تملک، مرمت و نگهداشت آنان کرده است.

وی یادآور شد: هویت تاریخی تبریز بزرگترین سرمایه این شهر بوده و تلاش داریم با حفظ و نگهداشت میراث تاریخی و فرهنگی، در توسعه گردشگری شهر و افزایش جذب توریسم فعال باشیم.

خانه علی مسیو، خانه ختائی، خانه کلکته‌چی، خانه نیکدل، خانه استاد شهریار، عمارت ساعت و چندین مجموعه تاریخی و فرهنگی شهر در مالکیت شهرداری تبریز است.

ستار قره‌داغی، مشهور به ستارخان و سردار ملی، یکی از مبارزان دوران مشروطه بر علیه استبداد بود. خانه تاریخی این سردار بزرگ میزبان سران مشروطه و جلسات سری آنان در دوران قاجار بود که به همت شهرداری تبریز تملک و تبدیل به مجموعه تاریخی، فرهنگی گردشگری باغ‌موزه ستارخان می‌شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 17 =