کد خبر : 29027
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

باسمنجی ها خواهان حق خود هستند

باسمنجی ها خواهان حق خود هستند

عضو شورای شهر باسمنج گفت: ما حریم ۲۸ برابری قبلی را می‌خواهیم آیا انصاف است که حریم ما یک برابری باشد؟ اکنون اگر به فتح آباد، اسکندر، طویقون و.. بروید و اسناد دهه ۶۰ را نگاه کنید خواهید دید که همه آنها از باسمنج صادر شده است.

به گزارش نگاه، “یاور داداشی” خطاب به اعضای شورای شهر تبریز گفت: اعضای شورای شهر تبریز  فقط برای پیشرفت تبریز فکر می‌کنند، نه استان آذربایجان شرقی و باید به ما هم حق بدهند که ما بعنوان نمایندگان مردم باسمنج به آینده شهرمان فکر کنیم.
وی ادامه داد: اظهار نظر آنها درباره ابطال بخش باسمنج نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند اصالت مردمان این منطقه را بگیرند، اکنون بعد از چندین سال زحمت باسمنج تبدیل به بخشی مستقل شده است که می‌تواند اصالت خود را حفظ کند، حرف ما این است که نمی‌خواهیم هویتمان را از دست بدهیم.
وی ادامه داد: آنها می‌گویند محدوده تبریز فلان مقدار کم شده است و تبریز از کلانشهری افتاده و کوچک می شود، اگر واقعا می‌خواهند تبریز بزرگ شود در همین شادباد نزدیک تبریز ۵ هزار هکتار زمین وجود دارد، چرا به آن سمت نمی‌روند؟ آیا آنجا سمت شرق تبریز نیست؟! چرا شرق تبریز را فقط در باسمنج می بینند؟ اجازه بدهید صریح بگویم، اعضای شورای شهر تبریز هیچ کدام به فکر آینده مردم ما نیستند، آنها باسمنج را بخاطر هروی، خاوران و دیگر روستا ها می‌خواهند.
وی تصریح کرد: شهرداری تبریز برای فاز دو خاوران قرارداد داده اند، کدام قرارداد را تا این لحظه تحویل داده اند؟ مگر در قانون نیست که وقتی طرحی که داده می‌شود اگر بعد از ۵ سال اجرا نشود ملغی می شود؟ ۲۵ سال است که می‌گذرد و نتوانسته اند قراردادی را تحویل دهند.
نایب رئیس شورای شهر باسمنج اضافه کرد: شهرداری منطقه ۹ تبریز ادعا می‌کند منطقه هروی جز حوزه اوست، مدارک و مستنداتی داریم که مامورین این منطقه سنگ های بزرگی را جلو ویلا ها و باغات روستای هروی گذاشته اند و ۲۴ ساعت بعد سنگ را از مقابل ویلا ها برداشته اند، چگونه ممکن است که در این مدت کوتاه چنین اتفاقی بیفتد؟! این چه اداره ای است که در ۲۴ ساعت ماده ۱۰۰ می‌دهد؟ تخلفات شهرداری تبریز در منطقه باسمنج کاملا مشهود است، نکند شورا نشینان تبریز از این جریان اطلاع داشته و می‌خواهند این روند ادامه داشته باشد؟ آیا این خلاف قانون نیست؟ آیا آنها می‌خواهند باسمنج را الحاق کنند تا تمام منطقه حوزه آنها باشد و گستره تخلفاتشان را وسیع تر کنند؟ آیا راه درآمد این است؟
وی گفت: طبق قانون، وظیفه مدیریت شهری درحریم صرفا صیانت و حفاظت است و ‌بایستی از هرگونه ساخت و ساز در آن جلوگیری شود نه اینکه به چشم ایجاد درآمد به آن نگاه کرد.
داداشی اضافه کرد: ما حریم ۲۸ برابری قبلی را می‌خواهیم آیا انصاف است که حریم ما یک برابری باشد؟ اکنون اگر به فتح آباد، اسکندر، طویقون و.. بروید و اسناد دهه ۶۰ را نگاه کنید خواهید دید که همه آنها از باسمنج صادر شده است.
وی ادامه داد: اظهار نظر آنها درباره ابطال بخش باسمنج نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند اصالت مردمان این منطقه را بگیرند، اکنون بعد از چندین سال زحمت باسمنج تبدیل به بخشی مستقل شده است که می‌تواند اصالت خود را حفظ کند، حرف ما این است که نمی‌خواهیم هویتمان را از دست بدهیم.
وی در پاسخ به سوال «نصر» درباره ساخت و ساز های غیر مجاز در باسمنج گفت: هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در باسمنج در دوره شورای ششم نشده است، دقیقا یک مورد هم نداریم، کافی است با گوگل ارث این موضوع را بررسی کنیم، اگر کسی موردی در رابطه با ساخت و ساز های غیر مجاز در این منطقه دارد صریح اعلام کند و در رسانه های جمعی منتشر کند!
وی افزود: البته ساخت و ساز هایی در روستای هروی صورت می گیرد که همه آنها توسط شهرداری منطقه ۹ و بصورت غیرمجاز انجام می‌شود.
داداشی گفت: ۵۳ هزار نفر جمعیت در منطقه ما وجود دارد، بخش باسمنج در مقایسه با سایر بخش ها قابل بحث است و نهایتا تمامی تلاشمان را برای آمدن ادارات انجام خواهیم داد.
وی خطاب به شورای شهر تبریز گفت: در دوره پنجم شورا، کندرود بعنوان یکی از روستا های حومه تبریز به کلانشهر تبریز الحاق شد، کدام یک از اعضای شورای شهر تبریز به غیر از زمان تبلیغات انتخابات شورا به کندرود آمده اند؟ در این مدت برای کندرود چکار کرده اند که به باسمنج هم میخواهند در صورت الحاق انجام دهند؟ یا در نمونه های دیگری که چندین سال است به تبریز الحاق شده اند، بارنج و شمس آباد است، آیا در آنها تغییری ایجاد شده است؟ اعضای شورای تبریز در مسائل داخل شهر تبریز مانده اند، چطور می‌خواهند باسمنج را آباد کنند؟
وی ادامه داد: وضعیت فضاهای سبز تبریز، فاضلاب مناطق یا زیرساخت‌های مناطق پایین دست عینالی که خدای ناکرده در صورت وقوع یک زلزله کم ریشتری فاجعه بار خواهد بود، چطور می‌خواهند به محله های با عرض یک متری امداد رسانی کنند؟ از آنها میخواهم با موضع قدرت با ما برخورد نکنند.

داداشی در ادامه ضمن مخاطب قراردادن اعضای شورای شهر تبریز گفت: مگر شما نبودید که در زمان الحاق باسمنج به تبریز گفتید که ما نمیتوانیم یتیم بزرگ کنیم؟ مگراین همان باسمنج یتیم نیست که الان مدعی آن شده اید و می‌گویید باسمنج برای تبریز اهمییت دارد؟ کدام را قبول کنیم؟ مردم باسمنج خواهان حق خود هستند و به هیچ وجه کوتاه نمی آیند.
وی افزود: زرنق نزدیکترین روستای خاوران است، در این مدت شهرداری خاوران چه امکاناتی در آنجا ایجاد کرده است؟
وی اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر تبریز باسمنج را نمی خواهند بلکه حومه باسمنج را می‌خواهند.
وی ادامه داد: شهرک سهند بعنوان شهر سرریز تبریز مطرح شده بود، اگر شورای تبریز در تلاش برای توسعه تبریز هستند، سهند یکی از بهترین گزینه ها می‌تواند باشد، چرا به توسعه در سهند فکر نمی‌کنند؟
داداشی تاکید کرد: قبول کنید و به ما حق بدهید که قول های شورای تبریز را باور نکنیم، تاریخ نشان می دهد که آنها سر حرف هایشان نه ایستاده اند، تبریز به فکر درآمد است، آنها هدفشان از الحاق درآمد خودشان است.
انتهای پیام/

4.7/5 - (12 امتیاز)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 6 =