کد خبر : 36582
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون استان خبر داد:

پرداخت ۲۶۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی

پرداخت ۲۶۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: دو هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان تسهیلات برای نخستین بار در این استان به منظور ایجاد اشتغال تخصیص یافته است.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، یونس طاهری؛  در خصوص جزئیات این طرح، گفت: این تسهیلات نخستین بار از بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با نرخ سود ۴ درصد در راستای حمایت از طرح‌های خود اشتغالی و کارفرمایی پرداخت می شود.

وی با اشاره به پرداخت این تسهیلات از طریق ۹ دستگاه اجرایی، افزود: تسهیلات جدید اشتغالزایی از طریق ۹ دستگاه اجرایی و نهادهای حمایتی اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری، بنیاد علوی مهارت آموزی کارکنان وظیفه، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ( شرکت های تعاونی ) پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ها برای انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایی ۴ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: توزیع شهرستانی این تسهیلات بر اساس شاخص های جمعیت و مناطق محروم و نرخ بیکاری شهرستان‌های استان انجام گرفته و به دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی و فرمانداران محترم سراسر استان ابلاغ گردیده است.

وی با بیان این‌که سهم شهرستان مراغه از این تسهیلات ۱۲۷ میلیارد تومان می‌باشد، افزود: فرآیند استفاده از تسهیلات بند (ب) تبصره ۱۶ از طریق ثبت نام در سامانه جامع تسهیلات کشور شروع و طرحهای انفرادی توسط دستگاه و نهاد حمایتی و طرح های کارفرمایی با تصویب کمیته های هماهنگی اشتغال شهرستان‌ها به بانک های عامل مشخص شده در شهرستان‌ها معرفی خواهند شد.

وی در خصوص نحوه استفاده از این تسهیلات، توضیح داد: پس از تکمیل مدارک لازم و پرونده متقاضیان گرامی توسط بانکهای مربوطه قابل پرداخت می باشد که بلافاصله کمیته های نظارت شهرستانها و استان نیز نظارتهای شایسته را معمول و در سامانه نظارتی سانار ثبت خواهند کرد.

به گفته وی، تسهیلات اشتغال زایی بند ب تبصره ۱۶ در آذربایجان شرقی از طریق ۱۸ بانک عامل پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی مردم استان از این تسهیلات فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم گامهای مؤثری در جهت افزایش تولید و خدمات و حمایت از بنگاههای اقتصادی بخشهای خصوصی و تعاونی و توانمند سازی مردم مناطق محروم برداریم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + شانزده =