کد خبر : 31767
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

احداث شهرک‌های جدید غلط است، به فکر حاشیه شهرها باشید

احداث شهرک‌های جدید غلط است، به فکر حاشیه شهرها باشید

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه احداث شهرهای جدید سیاست غلطی است، گفت: نگاه دولت و وزارت راه شهرسازی باید به سمت مناطق حاشیه نشین باشد.

به گزارش نگاه، فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اخیرا مصاحبه ای منتشر شده که نشان از عزم دولت برای تاسیس ۴۰ شهرک جدید در کشور را دارد، ۸ ماه از روی کار آمدن دولت می گذرد و من بحثی در مورد حاشیه نشینی و بافت فرسوده از طرف دولت نشنیده ام، همچنین در سطح استان نیز هم دغدغه ای دیده نمی شود.

وی افزود: احداث شهرهای جدید سیاست غلطی بود که اجرا شد، سیاست مسکن ملی را در مکان یابی هایی مانند مسکن مهر شاهد بودیم. دولت کاش به جای اعمال سیاست در مورد ایجاد شهرهای جدید، کمی هم به فکر خود شهر ها باشد.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس گله مندیم، از سال ۸۵ قرار است سرشمارهای نفوس مسکن هر ۵ سال یکبار انجام پذیرد که انجام نمی‌شود، ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران در مناطق حاشیه نشین هستند و با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند. دولت و وزارت راه شهرسازی مناطق حاشیه نشین را چرا نمی بیند، نمایندگان مجلس سرشان به چه چیزی گرم است که این مسئله مهم را فراموش کرده اند.

بابایی تذکر داد: از شورای استان خواهشمندم مکاتبات لازم را در این خصوص انجام دهد، همه ی ما وقتی شعار می دهیم می گوییم مشکل اول شهرها حاشیه نشینی است ولی اقدامی در این مورد انجام نمی گیرد. از گفتار درمانی بپرهیزیم و قدم های جدی در حل مشکلات حاشیه نشینی برداریم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − شش =