کد خبر : 1612
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

گردشگری تبریز و مشکل همیشگی پرشدن ظرفیت هتل‌ها/ گردشگران تبریز۲۰۱۸ در چادر نخوابند!

گردشگری تبریز و مشکل همیشگی پرشدن ظرفیت هتل‌ها/ گردشگران تبریز۲۰۱۸ در چادر نخوابند!

درحالیکه نزدیک یک سال به آغاز سال ۲۰۱۸ و هجوم سیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی به شهر تبریز باقی نمانده است ولی کمبود مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی و پرشدن بیشتر هتل‌ها در این استان گردشگرپذیر در سال ۲۰۱۸ می تواند نارضایتی گردشگران را به دنبال داشته باشد. به گزارش نگاه آذربايجان ،  تبریز در

درحالیکه نزدیک یک سال به آغاز سال ۲۰۱۸ و هجوم سیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی به شهر تبریز باقی نمانده است ولی کمبود مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی و پرشدن بیشتر هتل‌ها در این استان گردشگرپذیر در سال ۲۰۱۸ می تواند نارضایتی گردشگران را به دنبال داشته باشد.

به گزارش نگاه آذربايجان ،  تبریز در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب‌شده است و در نظر داریم تا در فرصت‌های مناسب نقد و بررسی به عملکرد مردم، رسانه‌ها و از همه مهم‌تر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی در خصوص تبریز۲۰۱۸ داشته باشیم و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر و بایدها و نبایدهای این موضوع را برای میزبانی هرچه بهتر از این رویداد مهم بازگو کنیم.

img_4457

در این یادداشت نگاهی خواهیم داشت به ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی تبریز که همواره در ایام تعطیل سال و به خصوص فصل تابستان به جهت حضور تعداد زیاد گردشگر شاهد پر شدن ظرفیت هتل های تبریز هستیم.

نزدیک ۴۰ هتل و هتل آپارتمان و ۷۵ مهمانپذیر در استان با ظرفیت ۸۰۰۰ نفر وجود دارد که به هیچ وجه جوابگوی نیازها نیست و در بیشتر ایام سال و به خصوص در تبریز پر شده و باعث ایجاد مشکل برای گردشگران می شوند.

کمبود مراکز اقامتی گردشگران را از تبریز فراری می دهد

همه ساله تعداد زیادی از گردشگرانی که وارد تبریز می شوند به جهت پر شدن ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی شهر در پارک های مسافر و پارک های محله ای چادر زده و در ان اقامت می کنند که با توجه به هوای سرد تبریز به خصوص شب ها گردشگران با مشکلات زیادی روبه رو می شوند.

21233

هم اکنون که نزدیک یک سال به آغاز سال ۲۰۱۸ که شاهد حضور گردشگران زیادی در تبریز و آذربایجان شرقی خواهیم بود باقی نمانده است، باید برای افزایش تعداد مراکز اقامتی در تبریز و همچنین استان اقداماتی صورت گیرد و در این مسیر با ایجاد تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران زمینه احداث تعداد هتل های زیادی را در تبریز فراهم کرد.

ذکر این نکته هم ضروری است که کمبود مراکز اقامتی گردشگران را از تبریز فراری می دهد و باعث می شود که گردشگران مقاصد دیگر گردشگری را برای سفر انتخاب کنند.

img_0691-1-800x533

تبریز با داشتن هتل های کایا، شهریار، پارس، شهریار، گسترش، تبریز و پتروشیمی و چند هتل دو و سه ستاره یکی از کلانشهرهایی است که تعداد مراکز اقامتی آن با تعداد گردشگری ورودی همخوانی ندارد و باید این وضعیت تغییر یابد.

باید امکانات و زیرساخت های اقامتی تبریز افزایش یابد چراکه هتل ها در تعطیلات با ورود یکباره گردشگر پر می شوند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =