کد خبر : 34642
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

قهرمانی تکواندوکاران استان در تورنمنت بین‌المللی لبنان

قهرمانی تکواندوکاران استان در تورنمنت بین‌المللی لبنان

دو تکواندوکار ملی‌پوش آذربایجان‌شرقی مقام قهرمانی تورنمنت بین‌المللی لبنان را از آنِ خود کردند.

به گزارش نگاه، میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی، دو تکواندوکار ملی‌پوش استان آذربایجان‌شرقی از شهرستان میانه امروز (شنبه) در جریان برگزاری تورنمنت بین‌المللی لبنان موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شدند.

میرهاشم حسینی به عنوان نماینده وزن منهای ۸۰ کیلوگرم کشورمان در اولین گام از مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل محمد اوتارا از ساحل عاج در دو راند با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۵ بر ۱۲ به برتری رسید تا راهی نیمه‌نهایی شود.

وی در مرحله نیمه پایانی صعود بی‌دردسری داشت و به دلیل انصراف صالح الشراباتی، نماینده کشور اردن برنده اعلام شد تا بدون زحمت پا به دیدار فینال بگذارد.

در این وزن محمدحسین یزدانی نیز از تیم ملی ایران حضور داشت که در آنسوی جدول با عبور از سد رقبای خود فینالیست شد تا مسابقه پایانی بین دو نماینده کشورمان برگزار شود.

اما بازی فینال بنابه صلاحدید کادرفنی تیم ملی انجام نشد و یزدانی انصراف داد تا مدال طلا و مقام قهرمانی به حسینی برسد و یزدانی صاحب نشان نقره و جایگاه نایب قهرمانی شد.

امیرمحمد بخشی نیز در وزن منهای ۷۴ کیلوگرم با توجه به قرعه استراحت در دور نخست، کارش را از مرحله یک‌چهارم نهائی آغاز کرد. وی در این مرحله در دو راند با نتایج ۸ بر ۲ و ۹ بر ۷ احمد فرهات تکواندوکار میزبان را شکست داد.

او در ادامه در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۲ بر یک و به ترتیب با امتیازات ۵ بر یک، ۴ بر ۷ و ۲ بر یک، عبدالرحمان از مصر را از پیش‌رو برداشت تا با یک برد نزدیک جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کند.

بخشی در فینال در جدال با رامی عیسی دیگر تکواندوکار مصری درحالی که راند نخست را با نتیجه یک بر صفر مغلوب شده بود، در دو راند بعدی با برتری قاطع ۴ بر یک و ۸ بر ۳ جبران کرد تا با کامبک تماشایی مدال طلا را به دست آورد.

گفتنی است، تورنمنت آزاد تکواندو لبنان ۲۰۲۲ با حضور ۱۶۱ تکواندوکار در رده سنی بزرگسالان در ۲ بخش زنان و مردان و در کلیه اوزان در سالن «نوفل نوهاد» شهر بیروت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 6 =