کد خبر : 12697
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۵۱

باید به پیوست های فرهنگی در معماری شهرسازی توجه داشته باشیم

باید به پیوست های فرهنگی در معماری شهرسازی توجه داشته باشیم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به پیوست های فرهنگی و زیبا خواهی در معماری و فعالیت های شهرسازی توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد:محور فعالیت های ما باید در راستای  توجه به آرامش روحی و روانی بشریت باشد. به گزارش خبرنگار آوای سهند، مجید خدابخش در همایش بین المللی معماری و شهرسازی جهان اسلام در

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به پیوست های فرهنگی و زیبا خواهی در معماری و فعالیت های شهرسازی توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد:محور فعالیت های ما باید در راستای  توجه به آرامش روحی و روانی بشریت باشد.

به گزارش خبرنگار آوای سهند، مجید خدابخش در همایش بین المللی معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن با بیان اینکه برگزاری این نوع گردهمایی ها در این مقطع زمانی از چند جهت حائز اهمیت است، گفت: شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است و برگزاری  رویدادهای اینچنینی برای معرفی ظرفیت های اسلامی این شهر که عمدتا فرهنگی و هنری است نقش اساسی ایفا می کند.

وی با اشاره به برگزاری سومین همایش بین المللی جاده ابریشم روز گذشته در کاروانسرای یام ، اظهار داشت،باعث افتخار است که  دیروز هم میزبان مهمانانی از غرب و شرق دنیا بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بررسی معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن موضوع مهمی است که این همایش به آن می پردازد، گفت: پرداختن به بحث هنر اسلامی و شهرسازی اسلامی در زمانی که دنیا به دهکده جهانی تبدیل می شود بسیار مهم است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: کشورهای اسلامی زمانی که تمام توجه خود را  به اقتصاد و انبوه  سازی داده بود فرهنگ و هنر اسلامی را از یاد برد.

خدابخش با بیان اینکه ساختمان های تاریخی تبریز جای خود را به آپارتمان های به دور از زیبا بینی و سرشار از انبوه سازی داده است، اذعان داشت: معماری هنر است و نباید فرهنگ و هویت شهر را با ساختمان ها و سازه های امروزی و احداث خیابان های عریض خراب کنیم.

وی افزود: پرورش و تربیت که محله های قدیمی روی انسان ها داشت سازه های امروزی ندارند و سبب شده است بشر ارامش خود را از دست بدهد.

خدابخش با تاکید به اینکه امروزه نظارت اجتماعی بر زندگی روزمره از دست داده ایم، گفت: پیوستگی که بین انسان ها در محله های قدیمی بود با ایجاد سازه های جدید و خیابان های بی قواره از میان بردیم و از رویکرد فرهنگی به رویکردی مهندسی تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه به پیوست های فرهنگی و زیبا خواهی در معماری و فعالیت های شهرسازی توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد:محور فعالیت های ما باید در راستای  توجه به آرامش روحی و روانی بشریت باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + هفده =