کد خبر : 10005
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

نشریات دانشجویی منعکس کننده مشکلات محیط دانشگاهی به جامعه باشند

نشریات دانشجویی منعکس کننده مشکلات محیط دانشگاهی به جامعه باشند

امام جمعه تبریز گفت: اوج فعالیت نشریات دانشجویی پس از انقلاب و در سال ۷۵ با بیش از چهار هزار عنوان نشریه بوده است. به گزارش آناج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در چهارمین نشست سراسری خانه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران اظهار داشت: امیدواریم این نشست برکاتی برای حوزه نشریات دانشجویی داشته باشد همانطور

امام جمعه تبریز گفت: اوج فعالیت نشریات دانشجویی پس از انقلاب و در سال ۷۵ با بیش از چهار هزار عنوان نشریه بوده است.

به گزارش آناج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در چهارمین نشست سراسری خانه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران اظهار داشت: امیدواریم این نشست برکاتی برای حوزه نشریات دانشجویی داشته باشد همانطور که مقام معظم رهبری در نخستین همایش نشریات دانشجویی از عنوان کلاس درس برای نشریات دانشجویی برای متصدیان یاد کردند و آن را یک دوره کاری با ارزش لقب دادند.

وی ادامه داد: ایشان خطاب به دانشجویان اشاره کردند از همین نشریات دانشجویی استفاده کنید و به مخاطبان خود قدرت تحلیل دهید، نگذارید از بیرون دانشگاه برای محیط دانشجویی خط و رسم و هدایت غلط تعیین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رهبری نشریات دانشجویی را فضای مناسب برای بیان افکار دانستند و عنوان کرد: نقش نشریات بسیار مهم است زیرا انتشار نشریات دانشجویی پس از انقلاب رشد قابل توجهی داشته است هرچند در برخی سالها با رکود مواجه بوده‌ایم اما اوج نشریات دانشجویی بعد از انقلاب و در سال ۷۵ با چهار هزار عنوان نشریه بود در حالیکه تا قبل از این تاریخ کل نشریات دانشجویی بیش از هزار عنوان نبود.

وی افزود: فلسفه وجود نشریات دانشجویی در وهله اول فکر کردن و تمرین کار گروهی در دوران دانشجویی است تا دانشجویان از این طریق تبادل افکار داشته و با رسیدن به فهم مشترک این همکاری را به ظهور برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم مهمترین نقص جامعه را عدم وجود روحیه کارگروهی دانست و گفت: بنابراین باید دانشجویان را به سمتی سوق دهیم تا با فعالیت‌های گروهی تجربه لازم را کسب کنند چرا که حتی اکتشافاتی که در جهان وجود دارد در سایه کارِ گروهی است و هیچوقت کسی نمی‌تواند به صورت فردی تمدن سازی و فرهنگ سازی با نتایج مثمر ثمر انجام دهد.

وی تاکید کرد: مطبوعات با توزیع اطلاعات نقش زیادی در بالا بردن اطلاعات دارند و جامعه را در مسیر بالندگی قرار می‌دهند، بنابراین توسعه کشورها نیازمند آگاه سازی است و بدون افزایش آگاهی توسعه همه جانبه اتفاق نخواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دانشجویی بستر مناسب برای دانشجویان و دغدغه‌های آنان است، خاطرنشان ساخت: نفس کار در فضای دانشگاه به دلیل اهمیت موجب دیده شدن مشکلات در فضای عمومی رسانه می‌شود و باعث خواهد شد تا مشکلات مرتفع شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =