کد خبر : 8266
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۵۱

۵ درصد چرم کشور در تبریز تولید می‌شود/صادرات ۲ میلیارد و ۴۰۰ دلاری استان در سال گذشته

۵ درصد چرم کشور در تبریز تولید می‌شود/صادرات ۲ میلیارد و ۴۰۰ دلاری استان در سال گذشته

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیأت پارلمانی گرجستان، لغو روادید بین این کشور و ایران را نشانه‌ای از روابط عمیق و بسیار خوب دو کشور توصیف و بر افزایش حجم مبادلات تجاری دو طرف از طریق گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کرد.      به گزارش آوای سهند ، خدابخش اظهار داشت: گرجستان یکی از کشورهایی است که

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیأت پارلمانی گرجستان، لغو روادید بین این کشور و ایران را نشانه‌ای از روابط عمیق و بسیار خوب دو کشور توصیف و بر افزایش حجم مبادلات تجاری دو طرف از طریق گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کرد.

5 درصد چرم کشور در تبریز تولید می‌شود/صادرات 2 میلیارد و 400 دلاری  استان در سال گذشته
    

به گزارش آوای سهند ، خدابخش اظهار داشت: گرجستان یکی از کشورهایی است که روابط خوب و عمیقی با ایران دارد و یکی از نشانه‌های آن، لغو روادید است که موجب تسهیل در تردد مردم دو کشور شده است.
وی با اشاره برخی از قابلیت‌های استان آذربایجان شرقی از قبیل آثار تاریخی و ثبت‌شده، صادرات ۲,۴ میلیارد دلاری، زیرساخت‌های حمل و نقل، شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، منطقه آزاد ارس و دو منطقه ویژه اقتصادی، صنعت شیرینی و شکلات و چرم و کفش و وجود دانشگاه‌های بزرگ، ابزار امیدواری کرد رفت‌وآمد هیأت‌های سیاسی و اقتصادی موجب ارتباط بیشتر فعالان اقتصادی و تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو طرف شود.
خدابخش، از ظرفیت‌های کشور گرجستان به‌ویژه موقعیت ترانزیتی و لجستیکی این کشور نیز یاد کرد و گفت: بازرگانان ما می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی بابیان اینکه یکی از آثار تاریخی و مهم تبریز منطقه ربع رشیدی بوده که وقف نامه آن به ثبت جهانی رسیده، ادامه داد: منطقه ربع رشیدی تبریز یک شهر دانشگاهی در ۷۰۰ سال پیش بوده که ۶ هزار دانشجو به هفت زبان زنده دنیا در آن تحصیل می‌کردند.

خدابخش بابیان اینکه تبریز به‌عنوان شهر اولین‌ها بوده و بیشتر این اولین‌ها در حوزه فرهنگی اتفاق افتاده است، اضافه کرد: تبریز با توجه به‌قرار گرفتن در جاده ابریشم سابقه دیرینه در بحث تجارت داشته و جزو یکی از قطب‌های تجاری و صنعتی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به لحاظ اقتصادی تنها سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ دلار صادرات از استان صورت گرفت که از این میزان ۵۰۰ میلیون دلار مربوط به صنایع غذایی استان مخصوصاً محصول شکلات بود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط خوب دو کشور باعث شود تا بازرگانان هر دو کشور با تجارت و سرمایه‌گذاری حجم مبادلات تجاری بین آذربایجان شرقی و گرجستان را افزایش دهند.

وی با اشاره به وجود شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و شهرک اختصاصی صنعت چرم در استان، گفت: ۸۵ درصد چرم کشور در تبریز تولید می‌شود و از کفش دست‌دوز گرفته تا تولید کفش‌های کارخانه‌ای با برند کشورهای اروپایی در تبریز تولید می‌شود.

خدابخش بابیان اینکه تبریز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای چند منطقه آزاد اقتصادی و تجاری است، تأکید کرد: وجود این منابع فرصتی مناسب برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بازرگانان دو کشور با یکدیگر است.

آذربایجان شرقی در شمال غرب کشورمان از طریق مرزهای مشترک با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان با جمهوری های قفقاز جنوبی از جمله گرجستان ارتباط و به بازار آنها دسترسی دارد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − دو =