کد خبر : 39182
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح پایدارسازی آب تبریز

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح پایدارسازی آب تبریز
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی طرح رینگ جنوبی آب تبریز خبرداد و گفت: این طرح در راستای پایدارسازی و یکسان سازی کیفیت آب شرب تبریز در دست اجراست.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده روز سه شنبه در جریان بازدید معاون آب و آبفای وزیر نیرو از پروژه‌های خط دوم آبرسانی و رینگ جنوبی کلانشهر تبریز اظهار کرد: آب شرب تبریز از چهار منبع خط آبرسانی زرینه رود ۵۵ درصد، خط آبرسانی نهند ۱۳ درصد، ۱۱۵ حلقه چاه ها در دامنه های سهند (هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) ۳۱ درصد؛ و قنات ها یک درصد تامین می شود که در صورت مشکل برای هر یک از این تاسیسات تامین آب برای مناطق مربوطه آن از سایر منابع ممکن نخواهد بود و همین امر دلیل احداث رینک آبی تبریز را مهم تر کرده است.

وی با بیان اینکه طول رینگ جنوبی تبریز ۲۷ کیلومتر است، گفت: این رینگ به خط انتقال آب از زرینه رود وصل است و با اتصال آن به رینگ شمالی که در آینده ایجاد می شود علاوه بر اینکه آب پایدار و با کیفیت یکسان در اختیار شهروندان قرار می گیرد چاه های تامین آب تبریز در دامنه سهند نیز بسته می شود.

غفارزاده ادامه داد: رینگ جنوبی آب تبریز شامل زیر پروژه‌های مخزن ١٠ هزار مترمکعب، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت سه مترمکعب بر ثانیه، مخزن ١٠٠ هزار مترمکعبی و خط انتقال به طول ٢٧ کیلومتر در قطرهای ١۶٠٠، ١۴٠٠ و ١٠٠٠ میلی متر است.

وی همچنین به پیشرفت ۹۸ درصدی مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی کلانشهر تبریز اشاره کرد و گفت: برای این طرح یکهزار میلیارد تومان اعتبار به روز شده هزینه شده است و با بهره برداری از آن مجموع ظرفیت مخازن آب تبریز به ۴۵۰ هزار مترمکعب می‌رسد و تاب آوری تبریز را به میزان حدود ۶ ساعت افزایش می‌دهد.

سرانه مصرف آب در شهرستان تبریز در فصل تابستان به ۲۵۰ لیتر در شبانه روز می رسد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 7 =