کد خبر : 39221
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۲۹

بازگشت کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز به چرخه تولید

بازگشت کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز به چرخه تولید
مدیر کارخانه بلبرینگ سازی تبریز گفت: تولیدات ما تنها برای بازار داخلی انجام می گیرد و علی رغم تلاشهای بسیار حتی نمی‌توانیم پنج درصد نیاز کشور را تامین کنیم.

به گزارش نگاه، رامین علیپور ظهر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت بلبرینگ سازی تبریز با اشاره به اینکه شرکت حاضر در گذشته بعنوان شرکت بلبرینگ ایران در سطح کشور و دنیا شناخته شده بود اظهار کرد: این شرکت از اوایل دهه ۹۰ به دلیل واگذاری به بخش خصوصی شاهد مشکلاتی اعم از کاری و مدیریتی شده و این امر باعث شد در مسیر ورشکستگی قرار گیرد.

علیپور با اظهار اینکه در سال ۱۴۰۰، شرکت بلبرینگ سازی، توسط سازمان ورشکستگی دادگستری از طریق مزایده به فروش رسید ادامه داد: سازمان ما بعنوان یکی از زیر مجموعه های هلدینگ سلیمانیان، نزدیک به سه هزار نفر پرسنل بیمه شده مستقیم دارد. این مجموعه با پرداخت مبلغ ۳۶۱ میلیارد تومان در جریان مزایده، اختیار شرکت بلبرینگ سازی را بدست گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان، شرکت بلبرینگ سازی را در اواخر سال ۱۴۰۰ با قریب به ۱۷۰ نفر کارگر تحویل گرفته است عنوان کرد: فعالیت ما از سال ۱۴۰۱ شروع شد اما با توجه به یکسری مشکلات و عدم وجود مواد اولیه، نزدیک به شش ماه هیچ تولیدی انجام نگرفت اما پس از شناسایی مشکلات، تامین مواد اولیه و بازسازی ماشین آلات، از مهرماه ۱۴۰۱ شرکت شروع به تولید کرد.

مدیر شرکت بلبرینگ سازی تبریز خاطر نشان کرد: تولیدی روزانه این شرکت در بهترین روزهای گذشته بالغ بر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ عدد بود که در حال حاضر به پنج هزار تا شش هزار عدد بلبرینگ در روز رسیده و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است است تا با انجام یکسری از فعالیت ها، آمار تولید روزانه را به ۱۰ هزار عدد افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ما فقط در عرصه تولید کار میکند نه مونتاژ، ادامه داد: تنها شرکتی که تمام اجزای بلبرینگ را تولید می کند سازمان ما بوده و با توجه به نیاز بازار، تصمیم بر آن است تا یکسری از ماشین آلات مدرن خریداری و خط تولید جدیدی که سوله آن هم اکنون در حال ساخت می باشد راه اندازی کنیم. در این راستا، از شرکت ریفا، قریب به چهار میلیون یورو ماشین آلات سنگ زنی مدرن بلبرینگ های دوردیفه خریداری شده که تا یک ماه آینده آنها را تحویل خواهیم گرفت.

علیپور در خصوص اهداف سال جاری خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا پایان سال جاری تعداد کارکنان را به ۳۵۰ نفر و تولید روزانه را به ۱۰ هزار عدد افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تا کنون از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نشده و تمام سرمایه گذاری های انجام گرفته از آورده های شخصی می باشد که در پی این مورد از بانک ها و سازمان ها خواستاریم تا در بحث تامین ارز، مارا همراهی کنند تا بتوانیم توسعه و افزایش تولید را بهتر پیش ببریم، چرا که پیشرفت هرچه بهتر در این عرصه با توجه به مشکلات کشوری و تامین ارز اندکی با سختی روبرو است.

علیپور گفت: از ۱۷۰ نفر کارکنان قدیمی شرکت که پیش از ورشکستگی مشغول به کار بودند به غیر از حدود ۳۰ نفر که بازنشسته شدند همه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تعمیرات و اپراتور به نیروی کار نیازمندیم ادامه داد: به دنبال افراد دانش آموخته در عرصه مکانیک، برق و صنایع متالوژی هستیم تا شاهد پیشرفت چشمگیر این سازمان شویم و در این عرصه آمادگی خود را به دانشگاه ها اعلام کرده ایم.

همچنین خدایاری، نماینده کارگران شرکت بلبرینگ سازی تبریز، در حاشیه نشست خبری بازدید اصحاب رسانه از شرکت بلبرینگ سازی تبریز اظهار کرد: در دوران ورشکستگی این شرکت، قریب به شش ماه هیچ حقوقی دریافت نکرده بودیم اما در حال حاضر باتوجه به مدیریت قوی و حل مشکلات، تمامی حق و حقوق کارکنان بطور جدی پیگیری شده و رعایت می شود.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه تاسیس شرکت بلبرینگ سازی تبریز، تولید روزانه این شرکت در حال حاضر باید بالغ بر ۲۰ الی ۵۰ هزار تولید می بود چرا که در زمان تاسیس، هیچ شرکت بلبرینگ سازی در خاور میانه وجود نداشت اما به دلیل ضعف مدیریتی در سالهای گذشته با عقب ماندگی شدیدی روبرو هستیم.

گفتنی است، احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم است و تنها در سال اول فعالیت این دولت، ۲۰۰ واحد راکد و نیمه راکد در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت که کارخانه بلبرینگ سازی ایران یکی از این نمونه هاست.

گفتنی است؛ بحران در نخستین کارخانه بلبرینگ‌سازی خاورمیانه از زمانی آغاز شد که این واحد صنعتی بی همتا که فعالیت خود را در سال ۱۳۴۸ در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار در غرب تبریز و تحت لیسانس شرکت سوئدی «اس.کی.اف» آغاز کرده بود، در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوص سازی، در یک تصمیم نادرست در اواخر دهه ۱۳۸۰ شمسی به یک راننده تریلر و فاقد اهلیت واگذار شد. این اقدام باعث شد که بلبرینگ سازی ایران به عنوان غول تولید بلبرینگ و رولر ایران با چهار دهه سابقه درخشان صنعتی، در فاصله سال های ۱۳۸۸ تا مهر ماه ۱۳۹۸ روزهای ناخوشی را طی کند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − هفت =