کد خبر : 41327
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز:

چرا این روزها ترافیک در تبریز شدید است؟

چرا این روزها ترافیک در تبریز شدید است؟
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز، دلایل ترافیک سنگین این روزهای شهر را تشریح کرد.

به گزارش نگاه، محبوب عبدالله پور در تشریح دلیل تشدید ترافیک سنگین در شهر، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی که اغلب برای بحث ترافیک در حال اجرا هستند، یکی از این دلایل است زیرا ایمنی و امنیت و جان شهروندان برای ما در اولویت قرار داشته و پروژه‌های عمرانی ترافیکی با حفظ امنیت شهروندان اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس اعلام پلیس راهور در خصوص وجود مشکلاتی در اتوبان پاسداران، اتوبان کسایی، جاده سنتو و کمربندی میانی شهر تبریز که جزو شریان‌های اصلی بوده و منجر به بروز حوادث ناگوار می‌شود نیز پروژه‌های بهبود زیرساخت‌ها در دستورکار قرار گرفته که این امر به خاطر عملیات‌های عمرانی و اجرایی باعث تشدید ترافیک شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از علل دیگر نیز به افزایش تعداد خودروی شهر مربوط است، به طوری که در ۱۳۹۴ تعداد ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی شخصی در تبریز تردد می‌کرد که این رقم امروز به ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیده است. از سویی نیز تبریز، تنها کلانشهری است که در دوران کرونا، تمام اتوبوس‌هایش از مدار خارج شد و اکنون تعداد ۳۵۰ اتوبوس توسط مدیریت جدید برای شهر تهیه شده است.
عبدالله پور تاکید کرد: کارشناسان ترافیک نیز سال‌های قبل گوشزد می‌کردند که تبریز به خاطر نبود اتوبوس در دوران پساکرونا با بحران مسافر رو به رو می‌شود؛ هم‌چنین ورود روزانه ۱۵۰ هزار خودرو به شهر، توسعه عمودی تبریز و پایین بودن سطح معابر به طوری که سطح معابر تبریز، یک سوم تهران است، از دیگر دلایل تشدید ترافیک شهر تبریز تلقی می‌شود.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی پلیس و ناوگان موتوری برای اعمال قانون، گفت: هفته آینده به استناد ماده ۱۰۸ نیز تعداد ۱۰ خودروی مجهز به دوربین و ۱۰ موتورسیکلت برای مراجعه سریع به تصادفات داخل شهری و مدیریت ترافیک به همراه ۱۰ جرثقیل خودرویی برای تجهیز ناوگان موتوری تحویل پلیس راهور می‌شود.
وی، نبود مطالعات طرح جامع ترافیک شهر در زمینه‌های مختلفی چون ساماندهی اتوبوسرانی، حمل و نقل ریلی و … را از دلایل اصلی مشکلات تشدید ترافیک امروز شهر عنوان کرد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =