کد خبر : 6051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۱۹

هوای تبریز ناسالم است/ ضرورت خودداری از تردد غیرضروری در فضای باز

هوای تبریز ناسالم است/ ضرورت خودداری از تردد غیرضروری در فضای باز

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه هوای تبریز ناسالم است، گفت: کودکان و بیماران تنفسی در فضای باز حضور نیابند. به گزارش نگاه،  حمید قاسمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مردم از ترددهای غیرضروری و فعالیت طولانی در فضای باز خودداری کنند، براساس میانگین ۲۴ ساعت گذشته و پارامتر ذرات کمتر

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه هوای تبریز ناسالم است، گفت: کودکان و بیماران تنفسی در فضای باز حضور نیابند.

به گزارش نگاه،  حمید قاسمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مردم از ترددهای غیرضروری و فعالیت طولانی در فضای باز خودداری کنند، براساس میانگین ۲۴ ساعت گذشته و پارامتر ذرات کمتر از ۱۰ میکرون عدد ۱۱۰ و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌ های حساس است.
وی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: مردم با حداقل رساندن تردد با خودروی شخصی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری، نسوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و شهرهای بزرگ، پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم، زباله و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در راستای کاهش آلودگی هوا ایفای نقش کنند.
قاسمی سپس ادامه داد: باید کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور در مکان های باز خودداری کنند و مردم نیز ار خودروهای شخصی استفاده نکنند تا همچون چند روز گذشته وضعیت هوا به وضعیت سالم برسد.
وی افزود: امیدواریم شهروندان با رعایت نکات زیست محیطی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی درجهت کاهش شاخص آلودگی هوای تبریز گام بردارند.
شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.
براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =