کد خبر : 8824
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۱۹

هنر بانوی تبریزی، جانی رنگین بر جدار چوب ها

هنر بانوی تبریزی، جانی رنگین بر جدار چوب ها

 نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز «۲۰۱۸» با حضور هنرمندان چیره دست داخلی و خارجی در حال برگزاری است.    به گزارش آوای سهند،  این نمایشگاه که مامن همدلی و همکاری هنرمندان ایران زمین است در راستای معرفی ظرفیت های هنری و ایجاد فضایی مناسب جهت عرضه آثار خلاقانه این هنرمندان مبتکر، برپا شده است.

 نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز «۲۰۱۸» با حضور هنرمندان چیره دست داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

 

 به گزارش آوای سهند،  این نمایشگاه که مامن همدلی و همکاری هنرمندان ایران زمین است در راستای معرفی ظرفیت های هنری و ایجاد فضایی مناسب جهت عرضه آثار خلاقانه این هنرمندان مبتکر، برپا شده است.

 

 هنر نقاشی روی چوب

“مینو جهانگیری” بانو هنرمند تبریزی، یکی از معدود هنرمندانی است که با خلق آثار منحصربفرد خود توانسته است، تغییری شگرف در دنیای هنرهای سنتی و دستی ایجاد کند.

وی که فعالیت در دنیای هنر را از سال های جوانی و با تحصیل در رشته هنرهای زیبا تطبیقی_طراحی پارچه در استانبول آغاز کرده، پس از بازگشت به ایران با دقت و توجه به اشیای قدیمی ایده جالب نقاشی روی آن ها را ابداع و عملی ساخته است.

جهانگیری علاقه بسیار خود به نگه داری اشیای قدیمی و تاریخی را اصلی ترین دلیل برای نقاشی روی آن ها تشریح کرد و گفت: من به اشیای قدیمی که از نسل قدیم به جای مانده اند بسیار علاقه مندم و همیشه به این فکر بودم که چگونه می توانم این اشیا را با حفظ شکل خود به نوعی جدید ماندگار سازم، به همین دلیل نقاشی و رنگی تازه بخشیدن به آن ها فکری بود که ذهنم رسید و این کار را آغاز کردم.

وی ادامه داد: اولین وسیله ای که به نقاشی روی آن پرداختم، صندوقچه ای قدیمی بود که با رنگ های نقاشی روی پارچه، رنگ آمیزی شد، در حال حاضر طی سه مرحله نقاشی روی اشیای فلزی، چوبی، چرمی، پلاستیکی و پلی استر می پردازم.

این هنرمند تبریزی افزود: جوانان امروزی علاقه مند عتیقه هایی هستند که از نسل های قبل برایشان به یادگار مانده است از جمله یخدن ها و بخاری زغالی ها و… این اشیاء گویای سبک زندگی در دوران ما قبل خودشان هستند.

وی در رابطه با کیفیت برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، گفت: استقبال ازنمایشگاه صنایع دستی تبریز در دوره های گذشته نسبت به سال جاری وضعیت مناسب تری داشت شاید بتوان عمده دلایل وضعیت فعلی را شرایط اقتصادی جامعه و همچنین وضعیت نامناسب جوی دانست.

جهانگیری ادامه داد: خوشبختانه کارهایم مورد پسند عام قرار می گیرد اما دلیل فروش کم را کمبود توان مالی و قدرت خرید مردم می دانم.

بانوی هنرمند تبریزی افزود: نمایشگاه های صنایع دستی که تاکنون در تبریز برگزار شده، جز معدود نمایشگاه هایی است که در جهت حمایت از هنرمندان و ایجاد فضایی مناسب جهت عرضه محصولات آن ها، ایجاد شده است.

جهانگیری تاکید کرد: نمایشگاه ها تنها فرصتی است که هنرمندان می توانند به وسیله آن آثار خود را به مردم معرفی کنند و به طریق عرضه آن کسب و کار خود را رونق بخشند، اگر حمایت های لازم برای برگزاری نمایشگاه ها انجام نپذیرد و هنرمندان هزینه های گزافی پیرامون برگزاری نمایشگاه ها بپردازد قطعا دوره های بعدی نمایشگاه ها غرفه ها خالی خواهد بود.

این بانوی هنرمند تبریزی بیان کرد: کیفیت محصولات صنایع دستی نمایشگاه هر سال رو به پیشرفت است اما کیفیت صنایع دستی آذربایجان شرقی را به مراتب دیگر استان ها، مرغوب و مناسب تر می دانم، چراکه همه ساله شاهد استقبال و اشتیاق هنرمندان سایر استان ها در راستای فراگیری هنرهای فراگیر و مختص استان، از هنرمندان تبریزی و آذربایجانی هستیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =