کد خبر : 238
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۲۷

میانگین سن اعتیاد به ۲۱ سال رسید/ معلمان به دانش‌آموزان «نه گفتن» را بیاموزند

میانگین سن اعتیاد به ۲۱ سال رسید/ معلمان به دانش‌آموزان «نه گفتن» را بیاموزند

سعید شبستری با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور،یکی از ارگان‌‌‌های مهم در پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی را آموزش و پرورش دانست. به گزارش آناج، سعید شبستری در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره اقدامات اساسی در بخش آموزش و پرورش، گفت: بعد از استقرار دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش

سعید شبستری با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور،یکی از ارگان‌‌‌های مهم در پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی را آموزش و پرورش دانست.

به گزارش آناج، سعید شبستری در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره اقدامات اساسی در بخش آموزش و پرورش، گفت: بعد از استقرار دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم و پروژه‌‌های عمرانی مهمی مورد بهره‌‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید پتانسیل‌‌های آموزش و پرورش در اختیار مردم قرار گیرد تا خیرین با حضور خود در صحنه حس رضایتمندی را در دیگر هموطنان به وجود آورند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌‌شرقی به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در جذب خیرین اشاره کرد و بیان داشت: در بحث خیرین مدرسه ساز باید برای فرهنگ سازی توجه ویژه‌‌ای صورت گیرد و جلب مشارکت خیرین فقط پول نبوده بلکه از نظر فکری نیز می‌‌توانند کمک‌‌های زیادی را به آموزش و پرورش کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که جامعه به سمت صنعتی شدن در حال پیشرفت است بر همین اساس سمت آسیب‌‌های اجتماعی جدید پیش می‌‌رویم که گریبان گیر جوامع هستند.

شبستری میانگین سن اعتیاد در کشور را ۲۱ سال اعلام کرد و متذکر شد: متأسفانه سن اعتیاد رو به کاهش است و هر معتاد حداقل ۹ نفر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در این راستا هر چه قدر اقدامات پیشگیری زودتر صورت گیرد هزینه کمتری صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تاکید داشت: باید خود معلمان در بحث‌‌های پیشگیری وارد عمل شوند، زیرا هدایت‌گری معلمان بسیار مفید بوده و هر رفتاری که با دانش آموزان می‌کنند، در اجرای طرح تبعات مثبتی را برجای می‌گذارد، معلمان باید قدرت «نه» گفتن را در بین دانش آموزان تقویت کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =